یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
نظرات: ۱
۰
-
انتقاد تند نماینده مجلس: بعضی نمایندگان اصرار داشتند از رهبری هم جلوتر بروند!

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در فرایند بررسی و رأی اعتماد وزرا که رضایت رهبری را به دنبال داشت برخی‌ها اصرار دارند تقدیر و تشکر رهبری از مجلس بابت این همراهی را نادیده بگیرند و جلوتر از رهبری گام برداشته و مجلس را به ناکار آمدی و انفعال متهم کنند.

خانه ملت نوشت: محمد رشیدی، نماینده کرمانشاه در مجلس دوازدهم، در گفتگویی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین دیدار با اعضای دولت چهاردهم ضمن شکرگزاری از خداوند و قدردانی از همت رئیس‌جمهور و کمک ارزنده‌ مجلس این اتفاق را نعمت بزرگی دانستند و ابراز رضایت کردند که برخلاف بعضی از دولت‌ها که گاهی تا نزدیک یک ماه یا بیشتر، دولت نمی‌توانست شکل بگیرد در دولت چهاردهم همه‌ وزرا از مجلس رأی اعتماد گرفتند و این اتفاق را موفقیت بزرگ دانستند در بیان رهبری این اتفاق هم لطف خدا بوده است، هم همت رئیس جمهور و هم کمک ارزنده‌ مجلس و هم نعمت بزرگ، نمی‌دانم چرا عده‌ای اصرار دارند این کلام شفاف و صریح و رضایت رهبری از رأی آوری کابینه را زیر سئوال ببرند و مجلس را به ناکارآمدی و انفعال متهم کنند؟ نمی‌دانم چرا عده‌ای تلاش دارند در مواضع سیاسی خودشان از رهبری جلوتر حرکت کنند. این خطر جدی برای فضای سیاسی کشور است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه چرا عده‌ای تلاش دارند به جامعه اینگونه القا کنند که ضوابط و معیارهایی که مقام معظم رهبری در تعیین وزرا مشخص کرده بودند از سوی نمایندگان مجلس نادیده گرفته شده است گفت: پیش از این وزرا تنها در کمیسیون‌های تخصصی برای بررسی برنامه‌هایشان حضور پیدا می‌کردند در صورتی که با ابتکار هیأت رئیسه مجلس همه وزرا در همه کمیسیون‌ها حضور پیدا کردند و همه نمایندگان در جریان برنامه‌های وزرای پیشنهادی قرار گرفتند و قبل از صحن علنی مجلس در کمیسیون‌ها هم در خصوص صلاحیت وزرا رأی گیری شد آیا این سازوکار سازو کار جامع و فنی نیست؟ راهی جز این برای بررسی صلاحیت وزرا وجود داشت؟

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: حتماً مجلس در حوزه نظارت به عملکرد وزرا و دستگاه‌های دولتی ورود جدی خواهد داشت اما باید اجازه داد که دولت کارش را شروع کند و به افرادی که هنوز کار دولت شروع نشده مجلس و دولت را متهم می‌کنند توصیه رهبری که فرمودند: «کمک به دولت برای پیشرفت کشور وظیفه همه ماست» را گوشزد می‌کنم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب