یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
نظرات: ۳
۰
-
مراجع تقلید، مدیران بانکی را به دفتر خود راه ندهند

روزنامه سیاست روز نوشت: مراجع عظام تقلید صریح می گویند بانکها در مواردی چون اخذ جریمه دیرکرد و ... «رباخوار» و «حرام خوار» شده اند اما اجازه می دهند تا مدیران عامل بانکها برای آنچه که از آن ارائه گزارش عملکرد و رهنمود یاد می شود، خدمت علما برسند. اکنون که در ۴۰ سال نه تنها قدمی برای بانکداری بدون ربا برداشته نشده و عملکرد شبکه بانکی، مصداق اخلال در نظام اقتصادی است، به نظر می رسد مجتهدین در تاکید و اصرار بر نظر خود، از پذیرش مدیران بانکی به هر مناسبتی خودداری فرمایند.

سیاست روز نوشت: شهریور سال ۱۳۶۲ با تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا، قرار شد تا نظام پولی و اعتباری بر مبنای حق و عدل(با ضوابط اسلامی) مستقر شود.

اکنون مصادف با آن مصوبه، بانکهای اسلامی! با عنوان هفته بانکداری اسلامی، کارناوال راه انداخته و با صدور بیانیه و چینش صغری و کبری و مهم تر اتصال آن به نامگذاری سال که رویکردی اقتصادی دارد، نتیجه می گیرند که در ۴۰ سال اخیر کارنامه درخشانی داشته و اسلامی شده اند!

مصادیق بارز عملکرد شبکه بانکی در خدمت به اقتصاد کشور از این قرار است؛
۱- مطابق آمار منتشره، سال گذشته بانکها ۹۱ هزار میلیارد تومان، میانگین ۴۳۵ میلیون تومان و برخی نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام بدون بهره و اسلامی به کارمندان خود داده اند.
۲- ابر دلال مسکن، بانکها هستند؛ بانکها در بازار مسکن بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری کرده اند.
۳- تاسیس شرکتهای پوششی و واسطه ای برای خرید ارز و طلا و سکه با هدف سودآوری از تورم ایجادی

مراجع عظام تقلید صریح می گویند بانکها در مواردی چون اخذ جریمه دیرکرد و ... «رباخوار» و «حرام خوار» شده اند اما اجازه می دهند تا مدیران عامل بانکها برای آنچه که از آن ارائه گزارش عملکرد و رهنمود یاد می شود، خدمت علما برسند!
لذا اکنون که در ۴۰ سال نه تنها قدمی برای بانکداری بدون ربا برداشته نشده و عملکرد شبکه بانکی، مصداق اخلال در نظام اقتصادی است، به نظر می رسد مجتهدین در تاکید و اصرار بر نظر خود، از پذیرش مدیران بانکی به هر مناسبتی خودداری فرمایند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب