یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
نظرات: ۰
۰
-
کاربردهای دکمه کوچک وسط ماوس شما را شگفت‌زده می‌کند

دکمه کوچک وسط ماوس رایانه شما کاربردهای شگفت‌انگیزی دارد که بسیاری از کاربران از آن اطلاعی ندارند.

تبیان نوشت: شاید کلیک وسط ماوس در نگاه اول کم‌اهمیت به نظر برسد، اما این دکمه کوچک کاربردهای شگفت ‌انگیزی دارد که بسیاری از کاربران از آن بی‌اطلاع‌اند، در این مطلب با چند میان‌بر پنهان و کاربردی کلیک وسط ماوس آشنا می‌شوید که می‌تواند تجربه کار با کامپیوتر و مرورگر شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.

* افزودن کلیک وسط به ترک پد لپ‌تاپ
کاربران لپ‌تاپ‌های ویندوزی می‌توانند به‌راحتی قابلیت کلیک وسط را به ترک پد خود اضافه کنند. کافی است به تنظیمات رفته، بخش Touchpad را انتخاب و از ژست‌های سه انگشتی، میان‌بر Middle Mouse Button را فعال کنند.

* اسکرول خودکار صفحات
با کلیک وسط ماوس روی یک صفحه و کشیدن آن به بالا یا پایین، می‌توانید اسکرول خودکار صفحات را فعال کنید. برای تنظیم سرعت اسکرول، کافی است میزان حرکت ماوس را تغییر دهید و برای خروج از این حالت دوباره کلیک وسط کنید.

* باز کردن پنجره و لینک‌ها در تب جدید
برای این کار، کافی است در مرورگر خود روی لینک موردنظر کلیک وسط کنید تا آن لینک در تب جدیدی بدون این‌که تب فعلی را ترک کنید، باز شود. همچنین با کلیک وسط ماوس می‌توانید صفحات قبلی و بعدی را در یک پنجره یا تب جدید باز کنید، بدون اینکه صفحه فعلی شما تغییر کند. برای این کار، کافی است روی کلیدهای عقب یا جلو در بالای صفحه کلیک وسط کنید.

* بستن تب‌ها در مرورگر و پنجره‌ها از نوار وظیفه
با استفاده از کلیک وسط ماوس می‌توانید به‌راحتی تب‌های موردنظر خود را در مرورگر یا فایل اکسپلورر ویندوز ببندید. همچنین کلیک وسط ماوس می‌تواند برای بستن سریع پنجره‌ها از تسک‌بار بسیار مفید باشد. کافی است نشانگر را روی اپلیکیشن موردنظر ببرید تا تصویر بندانگشتی پنجره‌های باز ظاهر شود و سپس با کلیک وسط روی هر پنجره، آن را ببندید.

* باز کردن لینک‌های بوک‌مارک شده در تب جدید
اگر بوک‌مارک‌های زیادی دارید، می‌توانید با کلیک وسط روی هر بوک‌مارک، آن را در تب جدیدی باز کنید. همچنین، اگر روی پوشه بوک‌مارک‌ها کلیک وسط کنید، همه لینک‌های موجود در آن به طور خودکار در تب‌های جداگانه باز خواهند شد

* رفرش کردن و باز کردن صفحه در تب جدید
یکی دیگر از میان‌برهای کاربردی کلیک وسط ماوس، رفرش کردن صفحه و باز کردن آن در یک تب جدید است. با کلیک وسط روی دکمه رفرش در نوارابزار مرورگر، می‌توانید صفحه را دوباره بارگذاری کنید و آن را در تب جدیدی مشاهده کنید، بدون این‌که اطلاعات صفحه اصلی از دست برود.

* باز کردن صفحه خانه (Homepage) در تب جدید
با کلیک وسط روی دکمه Home در مرورگر، می‌توانید صفحه اصلی مرورگر خود را در یک تب جدید باز کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که بدون خروج از تب فعلی، از صفحه اصلی مرورگر به‌طور جداگانه استفاده کنید، که برای کاربران دائمی Homepage بسیار مفید است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب