پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶
نظرات: ۰ |
۰
راه رفتن در آب چقدر کالری می‌سوزاند؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

راه رفتن در آب چقدر کالری میسوزاند؟ میزان کالری یک ساعت پیاده روی در آب - درباره پیاده روی بهترین نوع شنا برای کاهش وزن که بیشترین کالری را میسوزاند، بیشتر بخوانید

سلامت نیوز نوشت:  آیا راه رفتن در استخر باعث لاغری میشود؟ راه رفتن در آب یکی از ورزش های عالی است که باعث سوختن ۱۷ کالری در هر دقیقه خواهد شد؛ بنابراین کالری یک ساعت پیاده روی در آب ۱۰۲۰ دقیقه استناگفته نماند که راه رفتن در آب به تنهایی تاثیر زیادی بر روی لاغری و چربی سوزی شما ندارد. برای چربی سوزی، ضربان قلب باید به حد مشخصی برسد پس بهتر است زیر نظر مربی، برنامه داشته باشید و با مدت و شدت مشخصی در آب راه بروید و یا حتی بدوید. دلیل اینکه می گوییم تنها راه رفتن در آب باعث چربی سوزی نمی شود این است که سرعت این فعالیت به حدی پایین است که ضربان قلب شما به اندازه لازم بالا نمی رود تا چربی سوزی در بدن شما شروع شود.

استخر چقدر کالری می سوزاند؟

ورزش شنا در استخر، نوعی ورزش هوازی است که باعث کالری سوزی خواهد شد و بر اساس وزن فرد شناگر می توان مقدار کالری سوزی در شنا را محاسبه نمود که در ادامه وزن افراد و میزان کالری سوزی شنا در استخر توسط افراد مختلف در یک ساعت را مشاهده نمایید:

سرعت پایین

سرعت بالا

میزان وزن

۴۱۵

۵۹۰

یک فرد ۵۹ کیلوگرمی

۴۹۵

۷۰۵

یک فرد ۷۰ کیلوگرمی

۵۷۰

۸۱۵

یک فرد ۸۰ کیلوگرمی

۶۵۹

۹۵۰

یک فرد ۹۵ کیلوگرمی

چگونه در آب راه برویم؟

جهت شروع سعی کنید در آبی که تقریبا تا کمر است راه بروید. روی راه رفتن با وضعیت بدنی تمرکز نمایید و برای انجام این کار نکات زیر را در ذهن خود داشته باشید:

  1. عضلات مرکزی و پشت درگیر شده باشند
  2. پشت صاف و کشیده باشد
  3. شانه ها به عقب
  4. چانه را بالا ببرید
  5. گوش ها در راستای شانه ها باشد
  6. همانطور که در آب راه می روید بالا تنه را صاف نگه دارید بدون اینکه به جلو و یا عقب یا طرفین خم شوید با گام بلند راه بروید.
  7. قبل این که وزن خود را روی انگشتان پا ببرید ابتدا پاشنه پا را به سطح زمین فشار دهید و هنگام راه رفتن، بازوهای خود را حرکت دهید.
  8. هنگامی که به راه رفتن در آب با وضعیت بدنی مناسبی عادت نمودید، می توانید به سمت آب های عمیق تر حرکت نمایید و با راه رفتن به کمک عضلات مرکزی بدن شروع به افزایش سرعت راه رفتن کنید.

آیا شنا باعث لاغری میشود؟

بدون شک یکی از بهترین تمرین هایی که می توانید انجام دهید و چربی سوزی و لاغری را تجربه نمایید شنا کردن است. شنا کردن برا کاهش وزن و لاغری گزینه مناسبی می باشد ولی برای رسیدن به تناسب اندام با شنا، شما باید نحوه صحیح انجام آن و رژیم غذایی درستی را داشته باشید.

شنا نمودن تقریبا تمام بدن- قلب- ریه- ماهیچه ها را تمرین می دهد و برای سلامتی بسیار مفید است. به صورت کلی داشتن یک برنامه جامع به همراه تغذیه سالم و مناسب باعث می شود تا همراه با شنا کردن چربی سوزی داشته باشید.

راه رفتن در آب و لاغری

راه رفتن در آب برای لاغری باید با روش های صحیحی انجام شود تا نتیجه مثبتی بدهد. چنانچه به پیاده روی علاقه دارید، می خواهید بدانید استخر چقدر کالری می سوزانند و میخواهید همه چیز را از روال معمول خود تغییر دهید بهترین گزینه پیاده روی در آب است . این تمرین نه تنها یک تمرین قلبی عالی است بلکه در سوزاندن کالری نیز بسیار موثر است.

راه رفتن و یا پیاده روی در آب مزایای دیگری دارد که در ادامه ذکر شده است:

  1. کمک به کاهش وزن
  2. بهبود سلامت مفاصل
  3. افزایش انعطاف پذیری و توانایی حرکتی
  4. کاهش فشار خون
  5. افزایش قدرت عضلانی
  6. کاهش استرس

انواع راه رفتن در آب

پیاده روی در آب برای لاغری را می توان با روش های مختلفی انجام داد تا طیف وسیعی از اهداف تناسب اندام را برآورده نماید. در اینجا چند نوع رایج پیاده روی در آب را معرفی می کنیم:

  1. راه رفتن ساده: این ساده ترین نوع ر اه رفتن در آب است که شامل راه رفتن به صورت معمولی درآب با سرعت متوسط است.
  2. راه رفتن با شدت بالا: جهت افزایش شدت تمرین می توانید سرعت قدم های خود را افزایش دهید و همچنین از حرکات بازو نیز استفاده نمایید.
  3. راه رفتن با مقاومت: جهت افزایش قدرت میتوانید از وسایل مختلفی همچون دمبل های آبی، جلیقه های آبی و یا کمربندهای آبی استفاده نمایید.
  4. راه رفتن در آب عمیق: چنانچه در آب عمیق تر راه بروید مقاومت بیشتری را ایجاد نموده و کالری سوزی بیشتری خواهید داشت.
  5. راه رفتن به عقب: راه رفتن به عقب در آب، عضلات مختلفی را درگیر می نماید و تعادل شما را نیز بهبود خواهد بخشید.

بهترین نوع شنا برای کاهش وزن که بیشترین کالری را میسوزاند

این که بتوانیم از میان انواع شنا یکی از آن ها را به عنوان بهترین نوع شنا برای لاغری معرفی کنیم اصلا کار درستی نیست زیرا؛ این مورد به قدرت بدنی و انرژی که برای اجرای حرکات هر فرد صرف می کند بستگی دارد، در نتیجه ممکن است شما با شنایی همانند پروانه یا کرال کالری بیشتری بسوزانید و فرد دیگری با شنای قورباغه همان کالری را بسوزاند. بنابراین برای اینکه بدانید کدام نوع شنا برای کاهش وزن شما مناسب تر است باید از مربیان کمک بگیرید.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب