شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
نظرات: ۰ |
۰
آیا آب برنج کاهنده وزن است؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آب برنج با فشار لیموی غنی از آنتی اکسیدان می‌تواند آبرسان باشد، اما نمی‌تواند کاری را انجام دهد که یک دارو انجام می‌دهد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، ترند این روزها در شبکه‌های اجتماعی برای کاهش وزن Ricezempic است که بین کاربران در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد. طرفداران این روش ادعا دارند با آب برنج می‌توان به کاهش وزن دست یافت اما کارشناسان کمتر متقاعد شده‌اند.

این امر مستلزم خیساندن برنج نپخته در آب، سپس دور ریختن دانه‌ها و نوشیدن آب است. نشاسته‌های مقاوم موجود در نوشیدنی به سرکوب اشتها کمک می‌کند، مخصوصاً وقتی اول صبح مصرف شود. یا اینطور است که طرفداران آن ادعا می کنند، اما کارشناسان کمتر متقاعد شده‌اند.

«میتون دی سرکار»، متخصص تغذیه بالینی، ترفندهایی از این قبیل را «اثر دارونما» می‌داند.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد آب برنج می‌تواند اشتها را سرکوب کند یا بر متابولیسم اثر بگذارد.

آب برنج با فشار لیموی غنی از آنتی اکسیدان می‌تواند آبرسان باشد، اما نمی‌تواند کاری را انجام دهد که یک دارو انجام می‌دهد.

شما به سادگی نمی‌توانید Ricezempic را با یک آگونیست گیرنده GLP-1 مانند Ozempic مقایسه کنید.

اگر آب برنج اول صبح مصرف شود، ضرری ندارد «تا زمانی که جایگزین وعده غذایی نباشد، و همچنین انتظار معجزه نداشته باشید». به طور کلی، تغذیه متعادل، استرس کمتر، ورزش بدنی و رابطه سالم با غذا تمام چیزی است که در طولانی مدت برای کاهش وزن موثر است.

گفتنی است Ricezempic اولین جایگزین Ozempic نیست که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی "کشف" شده است. در اوایل سال جاری، دستور العملی به نام "Oatzempic" به دلیل محتوای فیبر بالای آن، برای سرکوب اشتها و در نتیجه کاهش وزن، در فضای مجازی منتشر شد که از مخلوط کردن نصف فنجان جو دو سر در یک فنجان آب و روی آن آب نصف لیموترش درست می شود و همچنین باید با معده خالی مصرف شود.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب