شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
نظرات: ۱ |
۰
طلا ۵۰۶ هزار تومان و سکه میلیونی گران شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بررسی روند بازار طلا و سکه در طول یک هفته گذشته، از افزایش ۵۰۶ هزار قیمت هر مثقال طلا و یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومانی قیمت سکه حکایت دارد.

خبرآنلاین نوشت: همراه با تغییر شدید قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت طلا و سکه نیز در بازار ایران گران شد. اونس طلا در طول یک هفته گذشته، نوسان شدیدی را تجربه کرد و رکوردهای تاریخی قیمت را ثبت کرد. اونس طلا در طول یک هفته گذشته ۱۳۵ دلار گران شد و به رقم ۲ هزار و ۵۰۹ دلار رسید.

فعالان بازار طلا، دلیل اصلی گرانی طلا و سکه در بازار ایران را جهش شدید قیمت طلا در بازار جهانی می‌دانند؛ به طوری که نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص ارزیابی وضعیت بازار طلا و سکه در هفته پایانی مردادماه می‌گوید: در این هفته بازار سکه و طلا شاهد نوسان در قیمت‌ها بود؛ به طوری که هم افزایش و هم کاهش قیمت‌ها ثبت شد.

او البته عنوان می‌کند: در دو ماه گذشته نوسان افزایشی در بازار بین یک تا سه درصد بوده که طبیعی است. بذرافشان پیش‌بینی می‌کند: احتمال کاهش قیمت ها بسیار کم است.

بذرافشان با یادآوری این‌که برخی تحلیلگران پیش بینی کرده اند که بهای هر اونس تا پایان سال جاری میلادی به سه هزار دلار خواهد رسید، می‌گوید: بازار داخلی طلا علاوه بر بهای جهانی طلا، تحت تاثیر متغیرهای مختلفی از جمله عرضه و تقاضاست.

عملکرد یک هفته‌ای بازار طلا

عملکرد یک هفته‌ای بازار طلا، گرانی ۱۱۶ هزار تومانی و به عبارتی، ۳.۳ درصدی قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار را نشان می‌دهد. بر همین اساس، هر گرم طلای ۱۸عیار در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا نیز با افزایش ۵۰۶ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی نیز در طول ۷ روز گذشته، یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان گران شد. این تغییر قیمت‌ها، از رشد ۳ درصدی قیمت سکه حکایت دارد. به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی به قیمت ۴۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

هر قطعه سکه بهار آزادی نیز ۳۷ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون تومان و سکه گرمی ۷ میلیون تومان قیمت خورده است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب