شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
نظرات: ۰ |
۰
آیا کندر هوش و حافظه را قوی می‌کند؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بسیاری از افراد به خصوص سالمندان، دانش آموزان و دانشجویان بر این باورند که کندر می تواند موجب افزایش حافظه آن ها شود و حتی برخی زنان برای افزایش هوش کودک در دوران بارداری از این صمغ گیاهی استفاده می کنند. اما آیا واقعا کندر ضریب هوشی کودک را بالا می برد و مقوی حافظه است؟

خبرآنلاین نوشت: کندر دو نوع خوراکی و غیرخوراکی دارد. نوع غیرخوراکی آن را اغلب به همراه اسپند دود می‌کنند و از رایحه دل انگیز آن نفع می برند. کندر غیرخوراکی، سمی و مسمومیت زا بوده و در هنگام خرید باید حتما از خوراکی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

شرایط مصرف کندر برای تقویت حافظه

متخصصان طب سنتی بر این عقیده اند که کندر برای حافظه و تمرکز سالمندان و سالخوردگان انتخاب مناسبی است و در برخی مزاج ها می تواند بهبود دهنده حافظه و پیشگیری کننده از فراموشی باشد. اما برای همه افراد دچار ضعف حافظه قابل تجویز نیست و حتی مصرف بیش از حد آن می‌تواند به تشویش و کاهش حافظه نیز منجر شود. کندر می تواند در افراد مستعد، موجب پرفشاری و تغلیظ خون و گرفتگی عروق شود و خوردن آن در دوران عادت ماهیانه خانم ها توصیه نشده است. این صمغ، در گرم مزاجان می تواند موجب بی خوابی، سردرد و تشدید اضطراب شود. بنابراین، جهت تقویت حافظه  خودسرانه از این صمغ گیاهی استفاده نکنید.

 نقش کندر در هوش نوزاد

برخی از متخصصان طب سنتی بر این باورند که مصرف کندر توسط مادران باردار، برای افزایش هوش نوزاد به طور قطعی، موثر نیست. در منابع طب قدیم، هیچ مطالعه بالینی و تحقیقی که نشان دهد مصرف کندر در دوران بارداری می تواند سبب افزایش هوش کودک شود وجود ندارد. البته متخصصان بر این عقیده اند که مصرف کندر احتمالا در زنان باردار چاق که تری در بدن آن ها غالب است و نشانه هایی مانند افزایش چربی خون یا کبد چرب دارند می تواند مفید باشد و بالعکس مصرف آن در افراد سالم به ویژه افراد دارای مزاج گرم و خشک احتمالا موجب بروز عوارض کبدی می شود.

همچنین محققان دریافته اند که مصرف بی رویه کندر توسط زنان باردار می تواند ریسک ابتلا به  بیش فعالی را در کودکان افزایش دهد. توصیه شده است که مادران حامله در طی بارداری از مصرف خودسرانه صمغ و گیاهان دارویی اجتناب کنند و در صورت اصرار به مصرف، حتما تحت نظر یک متخصص مجرب و کارامد طب سنتی قرار گیرند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب