جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
نظرات: ۰ |
۰
مهمترین شرط تحقق اهداف دولت پزشکیان چیست؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت که یکی از شرط‌های اصلی تحقق برنامه های دولت پزشکیان تعامل قوای مجریه و مقننه است که خوشبختانه فعل و انفعالات روزهای اخیر نشان از هماهنگی قابل توجه میان دولت با مجلس دارد. این تعامل می‌تواند منشاء دست آوردهای مهمی برای کشور باشد.

جهانبخش محبی‌نیا، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به این که «موفقیت دولت نیازمند همت مضاعف ملی است»، گفت: این واقعیت وجود دارد که مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و از برخی عملکردها ناراضی شده اند. اما اگر بتوانیم با هم و در کنار هم باشیم به هدف مهم خود که جز تزریق آرامش اقتصادی نیست، می رسیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: متاسفانه در چند سال گذشته اقتصاد در ایران تحت تاثیر تحریم بوده و بی انضباطی مالی و البته سوءمدیریت ها هم وضعیت اقتصادی را به هم ریخته است. به گونه ای که بخش زیادی از جامعه امکان خرید مسکن، خودرو و حتی تهیه اقلام بهداشتی و درمانی را ندارند. بنابراین دولت پزشکیان باید به طور جدی به فکر ترمیم فضای به هم ریخته اقتصادی باشد تا بلکه کمی از آلام مردم برطرف شود. البته دولت وقت زیادی برای این کار ندارد و باید امیدها را در افکار عمومی روشن کند.

مهمترین شرط تحقق اهداف دولت پزشکیان چیست؟

به گفته وی، البته اصلاح ساختار اقتصادی و رفع کمبودهای معیشتی مردم نیازمند اجرای برنامه‌های متنوعی است.

وی افزود: دولت پزشکیان در بحث مربوط به سیاست خارجی به تنهایی نمی‌تواند اقدامی کند و نیازمند هماهنگی با ارکان حاکمیتی است؛ بنابراین پزشکیان باید آستین‌ها را بالا بزند و در مقام رییس قوه مجریه با اشخاص مرتبط با مسائل سیاسی فضا را برای تغییر در برخی از رویکردها فراهم کند.

سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: قانونی نانوشته اینطور حکم می‌کند که یکی از الزام‌های اجرای برنامه‌های تبیین شده «فعالیت در فضای آرام و پرهیز از جار و جنجال است» که یکی از شرط‌های اصلی این مهم چیزی جز تعامل قوای مجریه و مقننه نیست که خوشبختانه فعل و انفعالات روزهای اخیر نشان از هماهنگی قابل توجه میان دولت با مجلس دارد که این می‌تواند منشاء دست آوردهای مهمی برای کشور باشد. البته بابت تحرکات رادیکال گروه تندرو که اتفاقا در حاکمیت هم رسوخ کرده اند، نگرانی‌ای جدی وجود دارد که این نقیصه هم با دخالت و تلاش‌های عقلا برطرف شدنی به نظر می‌رسد.

محبی‌نیا در پایان یادآور شد: متاسفانه مردم در این چند سال مشکلات زیادی دیدند، به طوریکه موجی از ناامیدی در جامعه مشهود بود. اما بعد از انتخابات امید به اصلاح امور افزایش داشته است؛ بنابراین بر همه واجب است تا سعی و کوشش شان را برای آرامش ذهنی جامعه به کار بگیرند تا کشور به ثبات لازم برسد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب