جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
نظرات: ۱ |
۰
عجایب جدال بزرگ در تبریز؛ چرا داور به دنبال معترضان می‌دوید؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار دو تیم تراکتور و پرسپولیس با وجود بهره بردن از سیستم کمک داور ویدئویی اما همچنان با اتفاقات عجیب همراه بود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، شب گذشته مهمترین دیدار هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد؛ دیداری که به سبب کوچ چند ستاره پرسپولیس به تیم تبریزی از حساسیت بالایی برخوردار بود. حضور پرشور هواداران تراکتور در ورزشگاه نیز مزید بر علت شده بود تا این مسابقه برای داور دشواری هایی را به همراه داشته باشد.


طی سالهای اخیر که سیستم کمک داور ویدئویی در دنیای فوتبال برای خود جا باز کرده است همواره این نقد به مسئولان ورزش کشورمان وارد بود که چرا برای به حداقل رساندن مشکلات داوری این سیستم را به ایران نیم آوردند. فقدان وی ای آر در ایران حتی را کار به عذرخواهی رسمی رییس فدراسیون فوتبال کشورمان از یک تیم کشاند.


با تمام این تفاسیر وی ای آر به ایران آمد و در دو هفته اخیر از لیگ برتر در دیدارهای مهم به کار گرفته شد اما آنچه شب گذشته در جریان دیدار تراکتور و پرسپولیس دیدیم نشان می داد که با وجود آمدن این سیستم و البته تاثیرات مثبت آن بر مسابقات اما هنوز فرهنگ آن بین مربیان و بازیکنان جا نیفتاده است.


دیشب دیدیم که بارها بازیکنان دو تیم دور داور حلقه زدند و اعتراض کردند؛ حتی با علم به اینکه در اتاقی ویژه و روبروی چندین مونیتور عده ای با دقت صحنه ها را تماشا می کنند و به داور یاری می رسانند.


از آن بدتر اینکه داور بازی در صحنه های مورد اعتراض بازیکنان به دنبال آنها می رفت و برایشان توضیح می داد؛ اتفاق که در هیچ جای دنیا دیده نمی شود.


این موضوع نشان داد که درد فوتبال ایران تنها با آمدن این سیستم درمان نخواهد شد.


دردمندانه باید اعتراف کرد که با این وضعیت حتی با وجود وی ای آر می بایست منتظر جار و جنجال داوری در این لیگ پرهزینه بود.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب