سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
نظرات: ۰ |
۰
تیر خلاص نتانیاهو به توافق و آتش‌بس: چیزی معلوم نیست!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

صحبت‌های جدید نتانیاهو درباره آتش‌بس غزه خبرساز شد.

فارس نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل عصر امروز (سه‌شنبه) در این باره گفت: «مطمئن نیستم که توافقی صورت بگیرد؛ اما اگر توافق شود، در این توافق منافع ما حفظ خواهد شد.»

 نتانیاهو در ادامه اضافه کرد: «اسرائیل از مواضع راهبردی که در جنگ آن‌ها را تحت کنترل خود درآورده، عقب‌نشینی نخواهد کرد.»

این اظهارات در حالی بیان شده است که «گادی آیزنکوت» عضو سابق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز گفت نتانیاهو آماده اتخاذ تصمیمات شجاعانه در خصوص توافق تبادل اسرا نیست.

بسیاری از مقامات رژیم اسرائیل بخصوص مقامات نظامی این رژیم از جمله «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل مخالفت خود را با سیاست‌های جنگی نتانیاهو اعلام کرده‌اند و خواهان پایان جنگ هستند.

مذاکرات آتش‌بس نوار غزه بعد از هفته‌ها توقف طی روزهای گذشته بار دیگر در دوحه و قاهره از سر گرفته شد؛ اما رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند هیأت اسرائیلی بدون هیچگونه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای درباره موارد اختلافی به تل‌آویو بازگشته است.

با آنکه حماس با کلیت طرح آمریکا برای آتش‌بس و تبادل اسرا موافقت کرده است؛ اما نتانیاهو شروط جدیدی به مذاکرات اضافه کرده که حتی مقامات این رژیم نیز با آن‌ مخالفت کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، نتانیاهو مخالف خروج ارتش اسرائیل از محور «فیلادلفیا» (جاده مرزی میان مصر و نوار غزه) است. در حالی که مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس و مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرده‌اند که تمام نیروهای اسرائیلی باید از نوار غزه خارج شوند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب