سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
نظرات: ۰ |
۰
مومنی، وزیر پیشنهادی کشور: می خواهیم الگویی از وفاق ملی باشیم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اسکندر مومنی وزیر کشور پیشنهادی دولت پزشکیان گفت: سرمایه اصلی و پشتوانه اصیل نظام اسلامی چیزی جز عموم مردم نیست؛ چنانکه مولایمان به مالک اشتر نوشت ستون دین و محور وحدت امت و ساز و برگ کشور در برابر دشمنان توده مردم هستند پس باید توجه و عنایت تو فقط با آنان باشد

جماران نوشت: اسکندر مومنی در صحن علنی مجلس گفت: قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه پنج ساله هفتم و دیگر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مبنای تمام هدف‌گذاری‌ها تصمیمات و اقدامات ما خواهد بود. می‌خواهیم با نظارت و کمک شما الگویی از وفاق ملی که شعار محوری رئیس جمهور محترم نیز بوده برای سربلندی ایران عزیز باشیم.

وزارت کشور دولت چهاردهم مصمم است تا از همه امکانات و منابع انسانی موجود بهره ببرد و بلکه در گامی بلندتر با تسهیل‌گری مشارکت جویی و استمداد از همه نخبگان و مجامع علمی و تحقیقاتی فرصت‌سازی کند تا به خواست خدا افق‌های جدیدی برای تقلیل مشکلات کشور بگشاید. میهن پهناور و پرافتخار ما هیچ چیز برای رسیدن به آرمان‌های خود کم ندارد این ما و شما هستیم که باید با توکل بر خدا، شناخت استعدادها و فراهم ساختن زمینه فعلیت یافتن آنها به رسالت تاریخی خویش جامه عمل بپوشانیم. بنابراین مردم ولی نعمت صاحب منصبان، راهنما و ناظر بر عملکرد آنان هستند و به حکم قانون اساسی و با رعایت ساز کارهای قانونی حق نقد و اعتراض دارند.

اسکندر مومنی در صحن علنی مجلس گفت: چقدر آموزنده و الهام بخش است که امام عزیز و راحل ما در وصیت‌نامه سیاسی و الهی خویش فرمودند به وزرای کشور در طول تاریخ توصیه می‌کنم که در انتخاب استاندارها دقت کنند اشخاص لایق، متدین، متعهد، عاقل و سازگار با مردم انتخاب نمایند تا آرامش در کشور هرچه بیشتر حکمفرما باشد.

در پیشگاه خدای متعال و حضور شما نمایندگان پیمان می‌بندم که ملاک و معیار اصلی در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها لیاقت و کاردانی، تدین و پاکدستی، تعهد و مردمداری و خردمندی و کارآمدی است.

اسکندر مومنی در صحن علنی مجلس گفت: یکی دیگر از اولویت‌های کاری بنده پیگیری ارتقای امنیت مرزها و مدیریت و ساماندهی حضور اتباع خارجی در کشور و جلوگیری از ورود غیرقانونی آنان از طریق اجرای تکلیف قانون برنامه هفتم مبتنی بر تشکیل سازمان ملی مهاجرت جهت سازماندهی و نظم دهی به این امر مهم همچنین انسداد مرزها و همکاری‌های دو یا چند جانبه با کشورهای همسایه است.

استفاده از اهرم توافق‌های بین‌المللی و مسئول سازی نهادها و دیگر کشورهای مرتبط را هم در این خصوص باید جدی گرفت.

 همچنین تاکید بر این نکته را لازم می‌دانم که در اجرای همه برنامه‌ها رهنمود رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اولویت داشتن اقتصاد کشور، بهبود وضعیت معیشت مردم و توجه ویژه به مرزنشینان و معیشت آنان جایگاه تعیین کننده‌ای دارد و به طور خاص استانداران و فرمانداران در این زمینه وظیفه سنگینی را بر دوش خواهند داشت.

گزینه پیشنهادی وزرت کشور گفت: مردم به حکم قانون اساسی و با رعایت سازوکارهای قانونی حق نقد و اعتراض دارند و باید به متن جامعه باور داشت و با آنان گفت‌وگو کرد و به حقوق و آزادی‌های آنان احترام گذاشت و کرامتی که خدا به همگان اعطا کرده پاس داشت.

اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور در دفاع از برنامه‌های خود گفت:  نمایندگان مجلس! ایفای نقش و اثربخشی مسئولیت های وزارت کشور بدون همدلی و همگامی ما امکان پذیر نیست و از امروز آغاز می شود و باید تا آخر ادامه یابد. در جلسات متعدد کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس برنامه ام را ارائه کرده ام.

وی افزود: قانون اساسی، سیاست های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه هفتم توسعه و دیگر قوانین مصوب مجلس مبنای تمام هدف گذاری، تصمیمات و اقدامات خواهد بود. می خواهیم با نظارت و کمک شما الگویی از وفاق ملی که شعار محوری رئیس جمهور است، برای ایران عزیز باشیم.

وزیر پیشنهادی کشور با بیان اینکه وزارت کشور دولت چهاردهم مصمم است تا از همه امکانات و منابع انسانی موجود بهره ببرد و با استمداد از همه نخبگان و مجامع علمی، فرصت‌سازی کند تا افق های جدیدی برای تقلیل مشکلات کشور بگشاید، گفت: کشور ما هیچ چیز برای رسیدن به آرمان های خود کم ندارد این ما و شماییم که باید با شناخت استعدادها و فراهم کردن زمینه فعالیت دادن آنها، به رسالت تاریخی‌مان جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: سرمایه اصلی و پشتوانه اصلی چیزی جز عموم مردم نیست چنانکه مولایمان به مالک اشتر نوشت: ستون دین و محور وحدت توده مردم هستند پس باید توجه و عنایت تو فقط با آنان باشد، مردم ولی نعت صاحب‌منصبان و راهنما و ناظر بر عملکرد آنان هستند.

مومنی خاطرنشان کرد: مردم به حکم قانون اساسی و با رعایت سازوکارهای قانونی حق نقد و اعتراض دارند و باید به متن جامعه باور داشت و با آنان گفت‌وگو کرد و به حقوق و آزادی‌های آنان احترام گذاشت و کرامتی که خدا به همگان اعطا کرده پاس داشت.

گزینه پیشنهادی وزارت کشور عنوان کرد: معتقدم باید فرصت برابر برای همه شهروندان اعم از زنان و مردان فراهم کنیم و از هر کسی به تناسب استعداد و توانایی خاص او استفاده شود تا احساس تبعیض ریشه کن گردد تا همه احساس برابری و برادری کنیم.

وی افزود: توجه به توان داخلی وزارت کشور از اولویت‌های بنده است؛ ارتقای سازمانی، برنامه‌‎های انگیزشی و ارتقای منزلت و معیشت آنان، نظام شایسته گماری و تقویت نظارت هدفمند و احیای شان و جایگاه وزارت کشور از اهم اهداف مورد نظر است.

مومنی با بیان اینکه تنوع و تکثر موجود در کشور یک فرصت بی بدیل است که نباید از آن غفلت کرد، گفت: باید ظرفیت های ناشناخته را بازیابی و با آموزش، تقویت کرد. نمایندگان مجلس بهترین مشاوران برای شناسایی گوهرهای ناشناخته در سراسر ایران هستید.

وی تاکید کرد: در صورت کسب رأی اعتماد، از رایزنی و مشورت و همفکری نمایندگان مجلس کمک خواهم گرفت از دیگر صاحب نظران و دلسوزان نیز درخواست می کنم تا این برادر خود را از مشورت و راهنمایی محروم نکنند.

وزیر پیشنهادی کشور یادآور شد: مقامات محلی و استانداران در این زمینه اهمیت مضاعفی دارند چه قدر آموزنده و الهام بخش است که امام بزرگوار (ره) در وصیت نامه سیاسی - الهی خود فرمودند: به وزاری کشور توصیه می کنم که در انتخاب استانداران دقت کنند، اشخاص لایق، متعهد، متدین، عاقل و سازگار با مردم انتخاب کنند تا آرامش در کشور هر چه بیشتر حکمفرما باشد».

وی گفت: در پیشگاه خداوند متعال و شما نمایندگان مجلس پیمان می بندم که ملاک و معیار اصلی در انتخاب ها، همین‌هاست؛ لیاقت، کاردانی، تعهد و پاکدستی و خردمندی و کارآمدی.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب