سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
نظرات: ۰ |
۰
هوش مصنوعی چینی ها کار دست رادارهای جاسوسی آمریکا داد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چینی ها از ردیابی سیگنال های راداری آمریکایی ها از دریای چین تا جزایر مارشال و آلاسکا خبر دادند.

مهر نوشت : ارتش خلق چین اعلام کرد سیگنال های راداری هماهنگی در اقیانوس آرام ردیابی کرده است. این سیگنال ها با استفاده از هوش مصنوعی در دریای جنوب چین، گوام، جزایر مارشال و آلاسکا ردیابی شده اند.

طبق بیانیه ارتش چین به نظر می رسد این سیگنال ها نشان دهنده هماهنگی تاکتیکی از تاسیسات رادار در این مناطق است. هرچند چین اعلام نکرده چه کشور یا کشورهایی سیستم های رادار را راهبری می کنند، اما موقعیت آنها حاکی از آن است که ابزارهای مذکور به آمریکا تعلق دارند.

براساس گزارش نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست این نخستین باری است که ارتش چین وجود چنین جنگ افزار اطلاعاتی الکترونیکی را اعلام می کند. همچنین این نخستین باری است که از چنین قابلیت هایی خبر داده است.

اگر این امر درست باشد، چنین هماهنگی بین ایستگاه‌های نظارت راداری قابل پیش بینی است زیرا چنین اطلاعاتی برای دولت آمریکا جالب خواهد بود. به عنوان مثال شناسایی و نظارت بر دارایی‌های نظامی چین، نقشی کلیدی در تلاش های آمریکا برای کنترل چین در منطقه دارد.

به گفته محققان سیستم هوش مصنوعی مذکور قادر به تحلیل سیگنال تاریخی مملو از نویز و عدم قطعیت است تا الگوهای هماهنگی تاکتیکی الکترونیکی را میان انواع مختلف رادارهای مربوط به کشورهای مختلف در نقاط مختلف شناسایی کند.

طبق تحقیقی از دانشگاه مهندسی اطلاعات نیروهای پشتیبانی راهبردی چین، این کشور و رقبایش هر روز در سراسر جهان درگیر رویارویی الکترونیک هستند. در این تحقیق ذکر شده رویدادهای مذکور داده های سیگنالی زیادی از جمله اطلاعاتی درباره زمان، فرکانس، مکان و پارامترهای الکترومغناطیسی تولید می کنند. حجم و پیچیدگی داده های گفته شده توسط ناوهای جنگی، هواپیما و ماهواره ها قابل جمع آوری هستند به سرعت در حال افزایش است. به گفته محققان روش های تحلیل سنتی به اندازه کافی سریع و دقیق نبوده اند تا نیازهای ارتش چین را تامین کنند. بنابراین محققان یک پلتفرم پردازش داده براساس الگوریتم های هوش مصنوعی ابداع کرده اند که تحلیل وسیع داده ها و استخراج اطلاعات را برای ارائه سرویس های دقیق جهت واحدهای جنگی، فراهم می کند.

این اطلاعات به ارتش چین کمک می کند به طور موثرتر فعالیت های جنگی الکترونیکی را برنامه ریزی کند.

سیستم هوش مصنوعی می تواند سیگنال های تاریخی مملو از نویز و عدم قطعیت را برای شناسایی الگوهای هماهنگی تاکتیکی الکترونیکی بین انواع مختلف رادارهای متعلق به کشورهای مختلف در مکان های مختلف تجزیه و تحلیل کند. این مقاله شامل فهرستی از رویدادهایی است که هوش مصنوعی آنها را مرتبط می داند و مختصات جغرافیایی آنها را ارائه می دهد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب