دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
نظرات: ۰ |
۰
نقشه مرگبار اسرائیل؛ تل‌آویو چشم انتظار ترامپ است!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک دیپلمات پیشین ایران معتقد است نتانیاهو دنبال خرید زمان است تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا. او فکر می کند اگر ترامپ پیروز شود، اهدافش را بهتر به پیش خواهد برد.

انتخاب نوشت: سید حسین موسویان دیپلمات پیشین ایران در مصاحبه شبکه جهانی بی بی سی در مورد مذاکرات صلح غزه می گوید: نتانیاهو دنبال خرید زمان است تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا. او فکر می کند اگر ترامپ پیروز شود، اهدافش را بهتر به پیش خواهد برد.

کریستن فونتن رز دیپلمات واز مدیران پیشین شورای امنیت ملی آمریکا (طرفدارحزب جمهوریخواه و ترامپ) گفت: اسرائیل و حماس در مذاکرات به هم نزدیک تر شده اند. جامعه بین المللی خواستار آتش بس هستند اما دو طرف اصلی ماجرا یعنی حماس و اسرائیل این را نمیخواهند. اختلافات و خط قرمزهای دو طرف وجود دارد. جامعه بین المللی فشار میآورد. آمریکا به اسرائیل تسلیحات میدهد چون اسرائیل با تروریستها در جنگ است. کمک تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل ادامه خواهد یافت تا زمانیکه حماس قادر به حمله مجدد به اسرائیل نباشد. مقطع فعلی هم زمان انتخابات آمریکاست و در دوران انتخابات، هیچ حزبی نمیتواند پشت اسرائیل را خالی کند تا اسرائیل نتواند از خود دفاع کند. آمار کشته هایی که از فلسطینی که داده میشود توسط دولت حماس است و قابل اعتماد نیست. باید از فلسطینی ها پرسید که چه کسی باعث این جنگ شده است.

موسویان پاسخ داد:  من متاسفانه خوشبین نیستم. نتانیاهو دنبال خرید زمان است تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا. او فکر میکند اگر ترامپ پیروز شود، اهدافش را بهتر به پیش خواهد برد. او با بحران داخلی، رای دیوان بین المللی دادگستری در مورد نسل کشی و احتمال بازداشت و فشار بیسابقه افکار عمومی جهان مواجه است. لذا او بدنبال کشاندن آمریکا به جنگ با ایران است. بعد از ترور اسماعیل هنیه نیز، اسرائیل بدنبال طولانی کردن مذاکرات آتش بس است تا پاسخ انتقامی ایران به تعویق افتد.

مصر و آمریکا و قطر براساس طرح صلح بایدن مذاکرات را دنبال میکنند، طرحی که چند ماه قبل در ماه می ارائه شد، حماس آن را پذیرفت و نتانیاهو رد کرد. نتانیاهو یک روز بعد از طرح بایدن، گفت جنگ متوقف نمیشود تا اینکه اهداف اسرائیل تامین شود. 

حقیقت این است که تنها نتیجه ملموس و عملی بعد از طرح بایدن، ترور اسماعیل هنیه و بیشترکشته وآواره شدن فلسطینی ها و ادامه کمکهای تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل بوده است. اخیرا هم آمریکا با صدور 20 میلیارد دلار تسلیحات به اسرائیل موافقت کرد.

ایران نیز بدنبال یک پاسخ محکمی است که بازدارندگی آن بحدی قوی باشد تا مانع تکرار تجاوزات اسرائیل و نقض حاکمیت ملی ایران شود. 

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب