سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۰
نظرات: ۱ |
۰
چشم انداز آینده بسیار روشن است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یک نماینده ادوار مجلس گفت: اینکه مشکلات چند دهه ادامه داشته است و دولت‌ها اعم از اصلاح طلب و اصولگرا نتوانسته اند، راه حلی پیدا کنند دلیل خوبی برای ناامیدی از اصلاح نیست. به هرحال با دولتی روبرو هستیم که با شعار وفاق از مردم رای گرفته و همچنین قول صداقت، پرهیز از دعوا و البته رویکرد کارشناسی داده است تا بتوانیم، نسبت به آینده‌ای با مشکلات کمتر امیدی پررنگ در جامعه خودنمایی کند.

سید حسین موسوی تبریزی در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به شکل گیری دولت چهاردهم اظهار داشت: از همان روزی که خبر پیروزی مسعود پزشکیان رسما اعلام شد، در بخش زیادی از جامعه این امید وجود آمد که می‌توانیم به بهبودی شرایط امید داشته باشیم. پس دولتمردانی که قرار است زمام امور مردم را عهده دار شوند، باید در قدم اول نگاه کارشناسی را مدنظر قرار بدهند و پس از آن با تلاش زیاد، تکیه بر کارِ کارشناسی و پرهیز از تصمیم‌های هیجانی بتوانند دغدغه‌های عمومی را حتی المقدور کم کنند.

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت: متاسفانه در کشور شاهد چنددستگی و در نتیجه ترویج هرج و مرج و خودنمایی تسویه حساب‌هایی هستیم که نمی‌توانند در راستای گره گشایی تاثیری داشته باشند. بنابراین دولت و در راس همه مسعود پزشکیان هر کاری که لازم است، انجام بدهند تا همه در کنار اینکه سلیقه‌های متفاوتی داریم، بتوانیم دست به دست هم داده و وضعیت مردم را بهتر کنیم تا آرامش به جامعه تزریق شود.

چشم انداز آینده بسیار روشن است

او افزود: دقیقا در همین راستا پزشکیان در لیستی که به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد، در کنار چهره‌های شاخص اصلاح طلب، از اصولگرایان و حتی سه تن از اعضای کابینه دولت سیزدهم را مدنظر قرار داد تا پیام وفاق بدهد. بنابراین دولت چهاردهم در شرایطی هفته بعد رسما شروع به فعالیت خواهد کرد که متشکل از طیف‌های گوناگون است که در چنین شرایطی امکان بهره وری از تمام پتانسیل‌های موجود در داخل فراهم می‌شود.

به گفته وی، نکته مهم چیزی جز این نیست که قوه مجریه برای کارآمدی باید با ارگان‌های دیگر، به ویژه مجلس رابطه‌ای توام با اعتماد و همصدایی داشته باشد. البته مشاهدات روزهای اخیر موید این است که مجلس اصولگرا بنا بر همکاری با دولت را دارد که می‌تواند نقطه مثبتی در مدیریت سطح کلان به شمار می‌رود.

رئیس سابق خانهٔ احزاب یادآور شد: ناگفته پیداست، مشکل گرانی و بیکاری مهمترین موضوعی است که باید در دستور کار دولتی‌ها قرار بگیرد. در واقع دولت چهاردهم اگر می‌خواهد در راستای کم کردن مشکل مردم قدم مثبتی بردارد، لازم است با تکیه بر دارایی‌های فعلی رونق تولید را برای خود هدفی مهم بداند. همچنین اینکه تحریم هستیم و امکان جذب سرمایه خارجی نداریم کافی است تا «تلاش برای ترمیم رابطه ایران با دنیا» جدی گرفته شود.

وی توضیح داد: آقای پزشکیان باید با در نظر گرفتن اثرات قطع رابطه با اقتصاد بین المللی، با رایزنی با نهادهای موثر در این موضوع، همه را به این تشخیص برساند که ادامهِ دعوا و رویارویی با جهان نه تنها نمی‌تواند کمترین کمکی داشته باشد، بلکه موجب خواهد شد، گره‌های مردم روز به روز کورتر شوند که چنین حالتی نتیجه‌ای جز پررنگ‌تر شدن ناامیدی مردم ندارد. با این توضیح که ناامیدی مردم اصلا و ابدا زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: اینکه مشکلات چند دهه ادامه داشته است و دولت‌ها اعم از اصلاح طلب و اصولگرا نتوانسته اند، راه حلی پیدا کنند دلیل خوبی برای ناامیدی از اصلاح نیست. به هرحال با دولتی روبرو هستیم که با شعار وفاق از مردم رای گرفته و همچنین قول صداقت، پرهیز از دعوا و البته رویکرد کارشناسی داده است تا بتوانیم، نسبت به آینده‌ای با مشکلات کمتر امیدی پررنگ در جامعه خودنمایی کند.

موسوی تبریزی در پایان تاکید کرد: چشم انداز روشنی پیش روی ما قرار دارد. اما موفقیت به شرطی محقق خواهد شد که بتوانیم، اثرگذاری رفتارهای تندروها را به کمترین حد ممکن خود برسانیم. به هرحال طیف تندور که اصرار به افراط و تفریط دارند، همچنان مجدانه سعی شان را به کار می‌گیرند تا منویات خود را به سرمنزل مقصود برسانند که تحت هر شرایطی، تکرار می‌کنم تحت هر شرایطی باید کنترل شوند تا نتوانند با مسموم کردن فضای داخلی پیش روی دولت مانع تراشی کنند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب