شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۵
نظرات: ۱ |
۰
وعده مهم پزشکیان به مجلسی ها چه بود؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری وعده داد که دولت در انتخاب استانداران از مشورت نمایندگان مجلس بهره خواهد برد و گفت: ملاک و معیار ما در تعیین استانداران، توانمندی، شایستگی و تخصص است نه داشتن روابط یا وابستگی های جناحی.

اطلاعات نوشت: ر ئیس جمهو ری با بیان اینکه در دولت چهاردهم هیچ خیانتی بالاتر از سپردن کار به افراد کارنابلد نیست، گفت: د ر این دولت از هر فردی که بتواند قدمی در مسیر رفع مشکلات کشور و بهبود وضع مردم بردارد به گرمی استقبال خواهد شد.

مسعود پزشکیان در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به اولویت های بر زمین مانده به ویژه در حوزه های آب، محیط زیست، آموزش و پرورش، انرژی و نیرو ، اجرای نامناسب سندچشم انداز و سیاست های کلان نظام را ا ز دلایل عدم تحقق اهداف و تداوم مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: همکاری و همدلی مجلس و دولت از موثرترین اقدام ها برای حل این مشکلات است .

رئیس جمهوری کنار گذاشتن اختلاف ها، تأکید بر نقاط اشتراک و تکیه بر نقاط قوت به جای برجسته کردن نقاط ضعف را راهبرد دولت چهاردهم دانست و گفت: فهرست وزرای پیشنهادی دولت بر مبنای همین
راهبرد و در چارچوب تقویت هم افزایی میان دولت و مجلس تهیه و ارائه شده است.

پزشکیان سند چشم انداز، سیاست ها و اسناد کلان نظام را چراغ راه دولت وفاق ملی دانست و خاطرنشان کرد: مبنا و شاخص ارزیابی عملکردها در این دولت، تعهد و تلاش در اجرای صحیح و حداکثری اهداف چشم انداز است. اطمینان داریم اگر با همان روحیه که بسیجیان جنگ را اداره کردند، در این مسیر حرکت و از به روزترین راهکارها و پیشرفته ترین ابزار استفاده کنیم، می توانیم بر همه مشکلات از جمله تحریم و محدودیت ها غلبه یابیم.

رئیس جمهوری با بیان این که در دولت چهاردهم هیچ خیانتی بالاتر از سپردن کار به افراد کارنابلد نیست، تصریح کرد: در این دولت از هر فردی که بتواند قدمی در مسیر رفع مشکلات کشور و بهبود وضع مردم بردارد ،به گرمی استقبال خواهد شد.

در این نشست نمایندگان حاضر هم به تبیین مهمترین مشکلات بخش هایدذکشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در سطح کشوری و منطقه ای پرداختند.

تلاش برای مدیر یت بهتر منابع آبی موجود، تدبیر برای جلوگیری از قطع برق چاه های کشاورزی در سال زراعی آینده، پیش بینی منابع مناسب و کافی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال آینده به ویژه گندم، تدبیر توزیع مناسب و با قیمت عادلانه نهاده های زراعی، مبارزه جدی با توزیع نهاده های تقلبی زراعی، توجه بیشتر به موضوع کشت سالم با توجه به اهمیت و جایگاه تولید مواد غذایی سا لم در حفظ و ارتقای سلامت عمومی، نظارت دقیق تر بر عملکرد شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، توجه بیشتر به محیط زیست با توجه به مشکلات متعدد در این زمینه و افزایش سهم بخش کشاورزی از منابع بودجه و تسهیلات بانکی از جمله مسائل مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس بود.

بهره از مشورت نمایندگان در انتخاب استانداران
 

رئیس جمهوری در دیدار اعضای مجمع نمایندگان کردستان هم با بیان اینکه دولت در انتخاب استانداران از مشورت نمایندگان مجلس بهره خواهد برد، افزود: ملاک و معیار ما در تعیین استانداران، توانمندی، شایستگی و تخصص است نه داشتن روابط یا وابستگی های جناحی. پزشکیان با تأکید بر ضرورت بازنمایی جایگاه کردستان در فرآیند برنامه ریزی توسعه کشور، توجه به ظرفیت های بالقوه استان و اجرای کارشناسی و غیر سلیقه ای سند توسعه با بهره گیری از ظرفیت علمی اساتید دانشگاه و نخبگان را از جمله مؤلفه های مؤثر در توسعه استان برشمرد.

رئیس جمهوری بخش گردشگری، صنایع و معادن و کشاورزی را از جمله ظرفیت های با لقوه استان بیان کرد و گفت: با لفعل کردن این ظرفیت ها با روش های علمی می تواند بسیاری از مشکلات استان را
حل کند.

پزشکیان در ا د ا مه به مز یت های جغرافیایی و مرزی کردستان به عنوان یکی از ظرفیت های بزرگ برای غلبه بر تحریم ها اشاره کرد و گفت : دولت چهاردهم اعطای اختیارات ویژه به استانداران مناطق
مرزی برای بهره مندساختن بیشتر کشور از ظرفیت مرزها را در دستور کار خود دارد .

رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه دولت در انتخاب استانداران از مشورت نمایندگان مجلس بهره خواهد برد، افزود: ملاک و معیار ما در تعیین استانداران، توانمندی، شایستگی و تخصص است نه داشتن روابط یا وابستگی های جناحی.

پیش از سخنان رئیس جمهوری اعضای مجمع نمایندگان کردستان به بیان مهمترین مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه خود از جمله تقویت جاده های مواصلاتی، جلوگیری ا ز خام فروشی محصولات معادن استان، تامین انرژی پایدار، ساماندهی مرزها، ساماندهی اراضی کشاورزی و اشتغال زایی پرداختند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    نجومی بگیران و شاسی بلند سواران و نخودچی خوران بیسواد مجلس که سواد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ندارند تا بتوان با آنها مشورت کرد.

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب