جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
نظرات: ۰ |
۰
مواد مخدر پای زاکربرگ را به دادگاه کشاند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پروژه شفافیت فناوری (TTP) اخیراً در گزارشی از کشف بیشتر از ۴۵۰ تبلیغ مرتبط با موادمخدر در اینستاگرام و فیسبوک پرده برداشت.

دیجیاتو نوشت: ۱۹ عضو کنگره درحال تحت فشار قراردادن «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا هستند تا توضیح دهد که چرا تبلیغات مربوط به مواد مخدر در فیسبوک و اینستاگرام نمایش داده می‌شود.

نامه اعضای کنگره پس از انتشار گزارشی توسط پروژه شفافیت فناوری (TTP) در ماه گذشته برای زاکربرگ ارسال شده است که در آن به کشف بیشتر از ۴۵۰ تبلیغ در اینستاگرام و فیسبوک برای فروش مجموعه‌ای از مواد مخدر اشاره شده است. به گفته TTP، بسیاری از این آگهی‌ها شامل «عکس‌هایی از بطری‌های داروهای تجویزی، انبوهی از قرص‌ها و پودرها یا قالب‌های کوکائین» می‌شود و کاربران را به برنامه‌های دیگر مانند تلگرام هدایت می‌کنند. TTP نمونه‌های دیگری از این دسته تبلیغات را در پلتفرم‌هایی از جمله ایکس نیز مشاهده کرده است.

مواد مخدر پای زاکربرگ را به دادگاه کشاند!

باتوجه به این گزارش، اعضای کنگره با ارسال نامه‌ای به زاکربرگ نوشته‌اند:«به‌نظر می‌رسد متا به فرار از مسئولیت اجتماعی خود و سرپیچی از دستورالعمل‌های جامعه خود ادامه داده است. نکته قابل‌توجه درباره این تبلیغات این است که آن‌ها محتوای تولیدشده توسط کاربر در دارک‌وب یا صفحات خصوصی شبکه‌های اجتماعی نیستند، بلکه تبلیغاتی بوده‌اند که توسط متا تاییدشده و از آن‌ها درآمدزایی می‌شود.»

مواد مخدر پای زاکربرگ را به دادگاه کشاند!

احضار زاکربرگ برای پاسخگویی نسبت به این تبلیغات

در ادامه این نامه آمده است:«بسیاری از این تبلیغات در عناوین، توضیحات، عکس‌ها و نام حساب‌های تبلیغ‌کنندگان خود حاوی ارجاعات آشکار به موادمخدر غیرقانونی هستند که به‌راحتی توسط محققان و روزنامه‌نگاران وال‌استریت و پروژه شفافیت فناوری پیدا شده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که آن‌ها توسط فرایندهای داخلی متا شناسایی‌نشده یا نادیده گرفته شده‌اند.»

اعضای کنگره جزئیات مربوط به سیاست‌های متا برای اجرای قوانین خود نسبت به تبلیغات مرتبط با مواد مخدر و همچنین اطلاعاتی درباره تعداد دفعاتی که کاربران با آن‌ها تعامل داشته‌اند را درخواست کرده‌اند. متا حالا تا ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) فرصت دارد تا نسبت به این درخواست پاسخ دهد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب