جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
نظرات: ۰ |
۰
ثروتمندترین زنان سال ۲۰۲۴ جهان چگونه ثروتمند شده‌اند؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۹ زن از ۱۰ زن ثروتمند جهان، ثروت خود را از پدر، شوهر و در یک مورد از مادر به ارث برده‌اند.

تجارت‌نیوز نوشت: زنان بیش از ۱۳ درصد از میلیاردرهای جهان را تشکیل می‌دهند. آن‌ها بخش کوچک، اما رو به رشدی از فهرست میلیاردرهای جهانی فوربسز را به خود اختصاص داده‌اند. امسال ۳۶۹ نفر از ۲ هزار و ۷۸۱ میلیاردر یا ۱۳.۳ درصد این لیست را زنان تشکیل می‌دهند که در مقایسه با ۳۳۷ نفر در سال ۲۰۲۳ که زنان ۱۲.۸ درصد از فهرست را به خود اختصاص داده بودند افزایش یافته است. دارایی آن‌ها روی هم نزدیک به ۱.۸ تریلیون دلار است که حدود ۲۴۰ میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته محسوب می‌شود.

ثروتمندترین زنان سال ۲۰۲۴ جهان چگونه ثروتمند شده‌اند؟

ثروتمندترین زن جهان

ثروتمندترین زن جهان برای چهارمین سال متوالی، فرانسوا بتنکورت مایرز، وارث L’Oréal، است. ثروت او در ۱۲ ماه گذشته ۱۹ میلیارد دلار افزایش یافت و دارایی خالصش را به ۹۹.۵ میلیارد دلار رساند که بزرگ‌ترین سود هر زن در لیست سال ۲۰۲۴ بود. البته وارث شرکت لورآل، تنها کمی ثروت برای تبدیل شدن به اولین زن در رده‌های بالای باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری کم داشت.

بتنکور مایرز اولین بار در سال ۲۰۱۹، دو سال پس از مرگ مادرش لیلیان بتنکورت که ۶ سال از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ این عنوان را در اختیار داشت، مقام اول را به دست آورد.

در بیش از دو دهه اخیر، یک وارث بتنکورت یا یک وارث والتون رتبه اول را در بین تمام زنان داشته است.

والتون‌ها

تنها دختر سام والتون، بنیان‌گذار والمارت، آلیس والتون، دومین زن ثروتمند جهان است. او در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ ثروتمندترین زن جهان بود.

خواهر شوهر او، کریستی والتون، پس از مرگ همسرش جان والتون در پی سقوط هلیکوپتر، به مدت هفت سال در لیست فوربس بالاتر از او قرار داشت. ثروت کریستی بعداً بین او و پسرش لوکاس تقسیم شد.

ثروتمند شدن با طلاق!

۹ زن از ۱۰ زن ثروتمند جهان، ثروت خود را از پدر، شوهر و در یک مورد از مادر به ارث برده‌اند. مکنزی اسکات تنها کسی است که در بین ۱۰ نفر برتر از طریق طلاق ثروت خود را به دست آورده است. همسر سابق جف بزوس، اسکات که دارایی ۳۵.۶ میلیارد دلاری دارد، به‌رغم تلاش بی‌وقفه و با سرعت طوفانی خود برای از دست دادن آن، نسبت به سال گذشته ۱۱.۲ میلیارد دلار ثروت بیشتری دارد. این زن نیکوکار میلیاردر اخیراً ۶۴۰ میلیون دلار به بیش از ۳۰۰ سازمان غیرانتفاعی اهدا کرد و کل کمک‌های بشردوستانه خود را به ۱۷.۳ میلیارد دلار رساند. اگر او به این میزان سخاوتمند نبود، هم‌اکنون ۶۹ میلیارد دلار دارایی داشت و به جای رتبه پنجم، سومین زن ثروتمند در لیست محسوب می‌شد.

زنان خودساخته

رافائلا آپونته-دیامانت، یکی از بنیان‌گذاران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتیرانی جهان، بار دیگر ثروتمندترین زن خودساخته در فهرست فوربس است. او همچنین هفتمین زن ثروتمند در لیست و تنها یکی از ۱۰ زن ثروتمند است که خود به اینجا رسیده است. امسال ۱۰۰ زن در این لیست با تلاش شخصی به ثروت رسیده‌اند، بدین معنا که آن‌ها یا شرکتی را تاسیس کردند یا خودشان ثروت خود را افزایش دادند، نه اینکه آن را به ارث ببرند. ۲۰۰ زن دیگر ثروت خود را به ارث بردند و ۶۹ زن برای گسترش کسب‌وکار موفقی که به آن‌ها ارث رسیده کار می‌کنند.

ابیگیل جانسون، ثروتمندترین زنی که شرکت خود را به ارث برده و در حال رشد آن است، دهمین زن ثروتمند جهان در سال جاری است. او در سال گذشته یازدهمین زن ثروتمند بود. مدیرعامل Fidelity نیز در سال ۲۰۱۴ مسئولیت پدرش را بر عهده گرفت و به افزایش درآمد به رکورد ۲۸.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ کمک کرد.

تازه‌واردان فهرست فوربس

۴۶ زن جدید در فهرست سال ۲۰۲۴ جای گرفتند، برخی به دلیل افزایش سهام و برخی دیگر از طریق ارث.

ثروتمندترین زنان جدید دو خواهر به نام‌های مرتا شرلینگ آندرین و سوفیا هوگبرگ شرلینگ از سوئد هستند. پدر آنها، سرمایه‌گذار میلیاردر ملکر شرلینگ، در دسامبر ۲۰۲۳ درگذشت و او ثروت خود را به دختران ۳۹ و ۴۵ ساله‌اش واگذار کرد. ثروت هر کدام از آن‌ها ۵.۶ میلیارد دلار است.

دو تازه‌وارد دیگر از بخش فناوری هستند. میشل زاتلین، یکی از بنیان‌گذاران شرکت امنیت سایبری Cloudflare و لیزا سو که ریاست شرکت نیمه‌هادی Advanced Micro Devices را بر عهده دارد. هر دو زن در سال گذشته از افزایش سهام شرکت‌های مربوطه خود بهره‌مند شدند.

ستاره پاپ

متفاوت‌ترین زن ثروتمند این گزارش، نوازنده و ستاره پاپ، تیلور سوئیفت، است که تور Eras او پس از کسر مالیات حدود ۱۹۰ میلیون دلار درآمد برایش به ارمغان آورد و او را به اولین موسیقیدان میلیاردر تبدیل کرد که صرفاً از طریق اجراها، ضبط‌ها و یک کاتالوگ موسیقی پرسود نیم میلیارد دلاری به این جایگاه رسیده است. او در ماه اکتبر به عنوان یک میلیاردر به کار ادامه داد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب