جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۳
نظرات: ۰ |
۰
افشاگری درباره بزرگترین انتقال فوتبال؛ گواردیولا مانع مسی شد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اخیرا فاش شده است که چگونه پپ گواردیولا، سرمربی منچستر سیتی، درخواست لیونل مسی مبنی بر پیوستن به سیتیزن‌ها را رد کرده است.

ورزش‌سه نوشت: مارتی پرارنارو که پیش از این سه کتاب در مورد دوران حضور گواردیولا در بایرن مونیخ و منچستر سیتی نوشته بود در کتاب جدیدش بنام «حکومت اتحاد»، پیام‌های متنی لیونل مسی به پپ را منتشر کرد. این پیام‌ها نشان می‌دهد که این ستاره بزرگ فوتبال چقدر به پیوستن به سرمربی سابق خود در بارسلونا در لیگ برتر نزدیک بوده است.

در تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۲۰، مسی تنها پنج کلمه تایپ کرد: "سلام پپ، حالت چطور است؟" این پیام پس از آن ارسال شد که این اسطوره فوتبال شکست سنگین دیگری در لیگ قهرمانان اروپا از بایرن مونیخ متحمل شده بود. بارسلونا در مرحله یک‌چهارم نهایی و با نتیجه تحقیرآمیز ۸-۲ مقابل بایرن حذف شد و از آن زمان تاکنون نتوانسته به این مرحله برسد. به نظر می‌رسد مسی ناامید شده بود و به دنبال این بود که آیا گواردیولا جایی برای او در تیمش دارد یا خیر.

گفته می‌شود پدر مسی، خورخه، با فران سوریانو، مدیرعامل منچسترسیتی، تماس گرفته و از او خواسته است تا پپ را برای ملاقات با پسرش دعوت کند. پس از دریافت هر دو پیام، گواردیولا موافقت کرد که با مسی در خانه خود در بارسلونا ملاقات کند و این گفتگو شش ساعت طول کشید.

در بخشی از این کتاب که در روزنامه دیلی میل منتشر شده، مسی در سال ۲۰۲۰ به گواردیولا می‌گوید: "رئیس، من فقط می‌خواهم تا جایی که ممکن است پیش بروم. من هنوز می‌خواهم کارهای بزرگی انجام دهم."

پپ پاسخ می‌دهد: "ما سخت تمرین می‌کنیم و می‌دانی که باران زیادی در منچستر می‌بارد؟"

مسی می‌گوید: "مشکلی نیست. من آماده زحمت هستم."

پپ: "و من هنوز هم صحبت‌های تاکتیکی طولانی می‌کنم. شاید حوصله‌ات سر برود..."

مسی: "کنار می‌آیم، می‌توانم با هر چیزی کنار بیایم."

پپ: "لئو، هر دو ما خیلی پیرتر از قبل شده‌ایم. شاید دیگر با هم کنار نیاییم."

ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر با یک آغوش گرم خداحافظی کردند و گواردیولا شروع به برنامه‌ریزی برای تماس تیم مسی با باشگاه کرد.

افشاگری درباره بزرگترین انتقال فوتبال؛ گواردیولا مانع مسی شد!

منچسترسیتی با احتمال پیوستن احتمالا بهترین بازیکن تاریخ جهان به تیم خود هیجان‌زده شد، زیرا لیورپول تازه قهرمانی لیگ برتر را از آن‌ها گرفته بود. برناردو سیلوا در ۳ سپتامبر به گواردیولا پیام داد: "آیا این موضوع درباره مسی درست است؟" و افزود: "من دو برابر بیشتر می‌دوم."

در نهایت مسی به دلیل اینکه پدرش می‌خواست از اختلافات حقوقی جلوگیری کند، به منچسترسیتی نپیوست و با باشگاه دوران کودکی خود قرارداد یک ساله امضا کرد. سپس مسی با قراردادی دو ساله به ارزش ۲۵ میلیون پوند در سال به پاری سن ژرمن پیوست و در نهایت به اینتر میامی در ژوئن ۲۰۲۳ ملحق شد.

همچنین در این کتاب آمده است که گواردیولا علاقه‌ای به جذب کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۱ نداشت، زیرا این مهاجم با سیستم خوب تنظیم‌شده آن‌ها سازگار نبود.

مارتی پرارنارو، نویسنده کتاب "انقلاب پپ"، می‌نویسد: "رونالدو چگونه می‌توانست در ماشین دقیق کاتالان که با زحمت در سیتی ساخته شده است، جا بگیرد؟" گفته می‌شود که سیتی قبل از اینکه منچستریونایتد برای بازگرداندن افسانه باشگاه خود به اولدترافورد وارد عمل شود، برای خرید رونالدو تلاش می‌کرد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب