چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸
نظرات: ۱ |
۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سایپا در دهه فجر چهار محصول جدید را عرضه خواهد کرد که دو خودرو آن EVR و دو خودرو هم تمام‌برقی خواهد بود.

اخبار خودرو نوشت: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: «راز ماندگاری سایپا در بازار رقابتی، ایجاد تنوع محصول و عرضه آن در زمان مشخص است تا بتوان در این عرصه سهم بازار مناسبی کسب کرد.» جواد توسلی‌مهر در مراسم تحویل اولین سری خودرو سهند تصریح کرد: «در گروه خودروسازی سایپا سبد بسیار متنوعی از محصولات داخلی و خارجی را در دستور کار داریم و نگاه ما درخصوص محصولات خارجی با رویکرد خودکفایی و حداقل ۴۰درصد داخلی‌سازی است.»

وی افزود: «خوشبختانه درخصوص محصولات خارجی نیز با شرکای تجاری به توافق رسیدیم و فرآیند بسیار خوبی در پیش است. چراکه باعث انتقال تکنولوژی به کشور می‌شود و همچنین می‌توانیم با الگوبرداری از برندها و محصولات جهانی در داخل کشور، در جهت رضایت‌مندی بیشتر مشتریان گام برداریم.»

مدیرعامل گروه سایپا پیشتر نیز در همین خصوص گفته بود: «با افزایش میزان داخلی‌سازی در تلاشیم تا کیفیت محصولات تولیدی خود را مطلوب‌تر کنیم و باعث افزایش رضایت‌مندی مشتریان شویم. بر این اساس، با بهره‌گیری از توان مهندسان گروه سایپا و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان، روند داخلی‌سازی محصولات را دنبال خواهیم کرد و در این زمینه دست همکاری با تمامی شرکت‌هایی که توان تولید قطعات زنجیره تامین گروه سایپا را دارند خواهیم فشرد.»

دو خودرو EVR و دو خودرو تمام‌برقی در مسیر رونمایی

توسلی‌مهر با بیان این‌که در سال جاری و در دهه مبارک فجر، ۴ محصول جدید با تکنولوژی روز دنیا رونمایی خواهد شد، گفت: «گروه سایپا با شرکای تجاری بسیار خوب و مطرحی در حال همکاری است که با توجه به شرایط سایپا علاقه‌مند به توسعه همکاری هستند و ۴ محصول جدید با تکنولوژی روز دنیا در دهه مبارک فجر رونمایی خواهد شد که این محصولات برقی و پلاگین- هیبرید هستند. همچنین به‌زودی تولید محصول جدید سیتروئن در سایپاکاشان و محصولات جدید شرکت فوتون در شرکت زامیاد آغاز خواهد شد. سایپادیزل نیز در سال جاری بیش از ۱۵۰درصد رشد تولید خواهد داشت که در حوزه محصولات نوین و برقی و محصولات دیگر همچون کشنده، کامیونت و کمپرسی محصول جدید خواهد بود.» وی پیش از این نیز درخصوص محصولاتی که قرار است در دهه فجر رونمایی شوند، با بیان این‌که در حوزه توسعه محصول شرایط خوبی داریم، گفته بود: «این محصولات شامل دو خودرو EVR و دو خودرو تمام‌برقی خواهد بود.»

هدف‌گذاری افزایش ۲۶درصدی تولید امسال سایپا

بر اساس برنامه ارائه‌شده از سوی مدیرعامل سایپا، تولید محصولات این گروه خودروسازی در سال جاری افزایش ۲۶درصدی خواهد یافت. همچنین در سه‌ماهه نخست امسال میزان فروش گروه سایپا از لحاظ ارزشی ۴۳درصد رشد داشته که دلیل اصلی آن تغییر سبد محصولات بوده و درحالی رقم خورده که هیچ افزایش قیمتی برای محصولات اعمال نشده است.

به گفته توسلی‌مهر، در سه ماه اول سال گذشته شرکت‌های سایپا، پارس خودرو و زامیاد زیان‌ده بودند و این در حالی است که در سه ماه سال جاری ۲۷۴۶میلیارد سود داشتند و این روند ادامه دارد. همچنین زیان عملیات در سه ماه اول سال گذشته سایپا ۱۰۸۵میلیارد تومان بود یعنی هرچه بیشتر تولید می‌شده، زیان بیشتر بوده و این در حالی است که در سه‌ماه اول امسال ۱۱۱۵میلیارد تومان سود عملیات به دست آمده و روند برعکس شده است. بر این اساس، فروش حدود ۶۶هزار دستگاه محصولات سایپا در سال جاری با سود همراه خواهد بود.

همچنین ۱۵۱هزار دستگاه از محصولات تجاری گروه و ۶۰هزار دستگاه از محصولات وارداتی با سود فروخته خواهد شد و مجموع این عوامل باعث می‌شود که سایپا از زیان خارج شود. بنا بر تصریح مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در چهار ماه اخیر ثبت سفارش انجام نشده، ولی با این حال روند تولید مثبت بوده و در حوزه تامین نیز رشد حاصل شده، به‌گونه‌ای که در ۶ ماه گذشته میانگین تولید از یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه به بیش از ۲هزار دستگاه در سه ماه ابتدایی امسال رسیده است و در ماه‌های آینده با ورود محصولات جدید،‌ سایپا شاهد جهش در تولید خود خواهد بود. توسلی‌مهر درخصوص بحث ارتقای کیفی تولید نیز گفته است: «نگاه ویژه‌ای در این حوزه داریم و در همین راستا، ۹۸ پروژه کیفی تعریف کرده‌ایم که تاکنون ۳۰ درصد آن انجام شده است و تا پایان سال مابقی آن انجام خواهد شد.»

رشد تولید سایپا در سه‌ماه نخست سال جاری

گروه خودروسازی سایپا در سه‌ماهه اول سال جاری با تولید بیش از ۲۳هزار دستگاه از محصولات کوییک GX، کوییک RGX، اطلس و سهند با موتور ارتقایافته که کاهش مصرف سوخت و آلایندگی را نیز به همراه دارد، توانست گام بلندی برای اجرای استانداردهای ۸۵گانه ابلاغ‌شده بردارد. سایپا در بهار امسال، تولید ساینا S دوگانه‌سوز را به حدود ۱۹هزار دستگاه رساند. این در حالی است که در مدت مشابه میزان تولید این خودرو حدود ۹هزار دستگاه بود.

بر این اساس، رشد بیش از دوبرابری در تولید ساینا S دوگانه‌سوز محقق شده که قرار است محصول جدید ساینا دوگانه‌سوز GX (با موتور ارتقایافته) جای آن را بگیرد. گروه سایپا همچنین در سه ماه اول سال جاری، با تولید حدود ۳۲هزار دستگاه انواع محصولات تجاری، رشد ۲۳ درصدی را نسبت به تیراژ ۲۶هزار دستگاهی مدت مشابه سال گذشته رقم زده است.

همچنین در سه‌ماهه اول سال جاری بیش از ۴هزار دستگاه شاهین اتوماتیک تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. از سوی دیگر، طی سه ماه اول سال جاری، تولید محصولات پروژه‌ای شاهین اتوماتیک پلاس و سهند آغاز شده است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب