سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰
نظرات: ۰ |
۰
ایران برای خروج  اتباع غیرمجاز ضرب الاجل تعیین کرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فرمانده مرزبانی فراجا درباره ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز که وارد کشور شده‌اند، گفت: با اینکه مهمان‌نوازی مردم ایران زبانزد است، اما بر اساس تصمیم اتخاذ شده اتباع غیرمجاز باید تا پایان امسال ایران را ترک کنند.

اطلاعات نوشت: ورود و اقامت اتباع غیرمجاز در کشورمان، موضوعی است که ۳ ، ۴ سال گذشته به دفعات از سوی مردم مطالبه شده که توجه چندانی به آن نشده است، اما اکنون پلیس قصد دارد به این موضوع ورود کند و تکلیف این اتباع را مشخص سازد.

جلوگیری از ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به کشور و همچنین برخورد قانونی با این‌گونه افراد در سراسر کشور، جزو وظایف مهم پلیس است، اما حضور پرشمار این مهاجران در شهرها و حتی روستاها، نشانگر کوتاهی انجام وظیفه در این موضوع است؛ وظیفه ای که قانون تکلیف آن را مشخص کرده است، ولی به نظر می‌رسد که همانند دیگر قوانین که مجموعه انتظامی تأکید بسیار بر اجرای آنها دارد، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.


ورود و اقامت اتباع غیرمجاز،می‌تواند مشکلات فراوانی را به همراه داشته باشد و بر همین اساس شناسایی و بازگرداندن آنها امری ضروری است و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

تا پایان سال فرصت دارند


الزام مهاجران غیرمجاز به بازگشت به کشورشان، موضوعی است که فرمانده مرزبانی فراجا اکنون بر آن تأکید دارد.


 سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری با بیان این که سیاست این است که اتباع غیرمجاز تا پایان سال باید کشور را ترک کنند، تأکید کرد: این افراد مدت‌هاست که از همه امکانات در کشور ما استفاده کرده‌اند، اما دیگر باید از کشور خارج شوند. این موضوع، خواست مردم است و با هدف ایجاد امنیت باید محقق شود.


وی با بیان اینکه مرزبانان با تکریم و احترام در خدمت زائران هستند، افزود: ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا  تسهیل‌گری در رفت‌وآمد زائران داشته باشیم و مدام با عراق ارتباط داریم تا مشکل امنیتی ایجاد نشود و هدف ما تأمین امنیت همه زائران خارجی و ایرانی است.


گودرزی درباره ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز که وارد کشور شده‌اند، گفت: با اینکه مهمان‌نوازی مردم ایران زبانزد است، اما بر اساس تصمیم اتخاذ شده اتباع غیرمجاز باید تا پایان امسال ایران را ترک کنند.


 فرمانده مرزبانی با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها، هوشمندی مرزهاست و در این زمینه سامانه‌های اپتیکی و الکترونیکی با اولویت در مرزها اختصاص پیدا می‌کند، افزود: دیوارکشی، فنس‌کشی، احداث ۱۲۴کیلومتر جاده مرزی و استقرار  ۵۰برجک نگهبانی و با همکاری ستاد کل در نقاط مرزی انجام شده است و ادامه دارد .

وی با اشاره به اینکه از تمامی تجهیزات اپتیکی و لحظه‌ای برای رصد مرزها استفاده می‌شود، از کشف  ۲۲۰۰ میلیارد تومان کالاهای قاچاق در مبادی مرزی خبر داد و افزود: مرزبانان از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۱۲۵ قبضه سلاح در درگیری با قاچاقچیان ضبط کرده‌اند که افزایش ۲۳درصدی دارد.
فرمانده مرزبانی از دیگر اقدامات ۵ ماهه امسال، به هلاکت ۶۹نفر از اشرار، معاندین و قاچاقچیان در درگیری با مرزبانان اشاره کرد و گفت: شاهد افزایش ۲برابری قاچاق انواع وسایل‌نقلیه موتوری، خودرویی و ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی هستیم.


به گفته وی، طی این مدت بیش از  ۱۵تن موادمخدر کشف و ضبط شد و اگرچه کشت تریاک در کشور افغانستان کاهش پیدا کرده است، اما افزایش ۹۸درصدی انواع موادمخدر صنعتی را داشتیم؛ همچنین ۲۹۷نفر سوداگر مرگ و بیش از  ۳۸۰۰قاچاقچیان کالا دستگیر شده‌اند.
این مقام انتظامی از احداث ۱۲۴کیلومتر جاده مرزی خبر داد و افزود: با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح طرح دیوار مرزی در مرز شرقی کشور در حال ساخت است.

عده ای قانون را زیر پا می‌گذارند


 گودرزی، با بیان اینکه بازارهای مرزی برای محرومیت‌زدایی مرزنشینان ایجاد شده است، گفت: اینکه برخی به‌دنبال جنجال هستند و در فضای مجازی مرزبانی را محکوم به  سیب رساندن به کولبران می‌کنند، واقعیت ندارد و کوله‌برها هم خود نادانسته مورد سوء ستفاده قرار می‌گیرند.


وی درباره ترددهای غیرمجاز در مرز گفت: عده‌ای قانون را زیر پا می‌گذارند، وقتی در دل شب در منطقه ممنوعه هزاران نفر عبور می‌کنند، نمی توان از آنها دفاع کرد. به عنوان مثال چند وقت پیش کوله‌ای را از فردی گرفتیم که به او گفته بودند تلویزیون است، اما وقتی آن را باز کردیم   ۲۰۰تا  ۳۰۰قبضه کلت در آن بود .


فرمانده مرزبانی کشور در ادامه با بیان اینکه  ۳۰ تا  ۴۰هزار شناور در مناطق ساحلی کشور فعال هستند، افزود: برای پایش الکترونیک باید تمامی این شناورها از «کارت پایش» برخوردار شوند. پایش الکترونیک شناورها می‌تواند در مدیریت دریا و همچنین جلوگیری از قاچاق مؤثر باشد، صاحبان شناورها هم به‌راحتی می‌توانند از این کارت الکترونیکی برخوردار شوند.


وی پایش الکترونیک را برای تمامی شناورهای کشور الزامی دانست و افزود: در کمترین زمان برای شناورهایی که درخواست کارت دهند، اقدام به صدور آن خواهیم کرد که به صورت لحظه‌ای رصد می‌شوند. فرمانده مرزبانی کشور همچنین کار در مرزبانی را نیازمند اراده قوی و پایدار دانست و گفت: اتصال شغل مرزبانی با رسانه می‌تواند منجر به دیپلماسی قوی مرز شود و نقش رسانه در بیان خدمات مرزبانی بسیار مؤثر است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب