اقتصاد
کد مطلب: ۲۴۰۸۱
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

ایران‌خودرو مشتریان را مجبور به تغییر خودرو کرد

اقدام ایران خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری باشد و بهانه ای برای عدم تحویل خودرو نداشته باشند.
ایران‌خودرو مشتریان را مجبور به تغییر خودرو کرد

تسنیم نوشت: عباس علی آبادی وزیر صمت پیشتر اعلام کرده بود، خودروسازان مطلقاً طبق قانون حق ندارند خریداران را مجبور به خرید اجباری محصول خود کنند و باید براساس قرارداد عمل کنند.

با این وجود شرکت‌های خودروسازی و به ویژه ایران خودرو بی توجه به این موضوع مشتری را مجبور می‌کنند با پرداخت هزینه‌ای بالاتر خودرو‌های ارتقا یافته را خریداری کنند و در غیر این صورت پول آن‌ها را بر می‌گردانند.

این گونه اقدام ایران خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می‌شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری بوده و بهانه‌ای برای عدم تحویل خودرو نداشته باشند، اما متأسفانه بهانه استاندارد‌های ۸۵ گانه باعث شده تا مشتری را در شرایطی قرار دهند که یا باید خودروی جدید را بخرد یا خودرویی به او تعلق نمی‌گیرد.

البته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود" خودروسازان به من گفته‌اند که «به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند»، حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد. "، اما عملاً خبری از توصیه نیست و مشتری که ماه‌ها در انتظار خودروی ثبت نامی خود در سامانه یکپارچه است به یکباره با فراخوانی از شرکت روبه رو می‌شود که محصول ثبت نامی شما تغییر کرده و می‌توانید این خودروی جدید را خریداری کنید.

این در حالی است که در زمان تنظیم قرارداد مشتری با توجه به سبد درآمدی اقدام به خرید خودرو می‌کند و خودروساز نباید با شگرد تغییرات چند آپشن مشتری را ملزم به خرید خودروی جدید کند.

در حال حاضر مشتریان پژو۲۰۷ دستی امکان تحویل خودرو‌های خود را نداشته و ایران خودرو می‌گوید باید پژو۲۰۷ جدید را خریداری کنید که در این شرایط خریدار باید ۱۵۰ میلیون تومان پول بیشتری را به شرکت واریز کند.

علاوه بر این تبدیل اجباری تارا دستی ساده به تارا v ۱ پلاس هم باعث نارضایتی مردم شده است و تاکنون هیچ مرجعی از جمله سازمان حمایت پاسخی به این موضوع نداده است.

پیشنهاد اطلاعات
ارسال نظر
( 300 )

نظرات بینندگان

من
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
۰
ایران خودرو باالزام کردن ثبت نام کنندگان به پذیرش تغییر و تبدیل خودرو حق انتخاب و احترام به رای و نظر مشتری زیر پا نهاد این یعنی اینکه مشتریان برای ایران خودرو مهم نیستند
ارش
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
۰
برای بنده نیز که می بایست خودرو رانا پلاس اول مهر تحویل دهد پیام اومد که تبدیل کنم اما بنده پول نداشتم وتا حالا هم از خودرو بی که می بایست به بنده بدهد خبری نیست باید به کجا مراجعه کنم
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
۰
اگه پول داشتم که همون اول ماشین گرونترثبت نام میکردیم یا اینکه می‌رفتیم ازبازارازاد تهیه میکردیم
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
۰
برای ایران خودرو ای ها خونه خاله است هر کاری دلشون میخواد میکنن بنده ون وانا را قبل از عید به موعد تحویل خرداد خریداری کردم ولی از تحویل اردیبهشت یک دفعه گفتند که قیمت از ۱۲۲۰ شده ۱۶۵۰ همینه که هست من که انصراف دادم ۴۰۰ میلیون در یک ماه افزایش داشته و به هیچکس هم جواب گو نیستن
امیر
Denmark
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
۰
مملکت بی قانون.دولت بی لیاقت محرومان
سپاس بابت اینهمه بی عدالتی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
۰
کسی مقصر نیست جز بی تدبیری وزیر سمت هنوز باز وزیرقبلی روبعضی اقات صحبت می کردو چند حرف حساب و عدالتی ازشون می دیدیم وزیر جدید اینقدر گم هست که کسی حتی اسم وفامیلشم بلد نیست
عباس
Germany
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
۰
خدا وکیلی از این فرقان سازان بپرسید .قانون که هیچ .شرع .عرف .اخلاق حرفه‌ای. وجدان ‌کاری .اصول تجارت .حرف .قول و تعهد . احترام به حقوق مشتری و خریدار .اینها در کدام قفسه از مرام شما جای دارند . قطعاً پاسخ خواهند داد اینها که گفتی کیلو چنده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۴
۰
دزد شدن همشون
نکوپرور
Germany
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۹
۰
نکته اساسی ومهم اینه که ۷۰درصدتولیدات آیران خودروبامشگل شیشه جلومواجه شده چون برای الصاق مشخصات روی شیشه جلوازچسب های اسیدی استفاده میکنه که قابل پاک شدن نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰
۰
ایرانخودرو گفته این مدل ماشین رو ندارم فقط همین مدلی که ما میگیم رو باید بگیرید مدلهای دیگه فعلا نیست 65 میلیون پول اضافه ازکجا بیاریم. خدارو خوش میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۴
۰
تحویل های ایران خودرو برای مردم عادی یکسال به بالا بود و این ترفندی بود تا هر وقت خواست بازی دربیاره ....ولی برای دلالان چند ماهه تحویل می دادند تا بازار خودرو همچنان گرم بمونه ....ظاهراً ایران خودرو از همه خودرو سازان در ایران گردن کلفت تره ...هیچ کس هم زورش بهش نمی رسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۴
۰
ایران شده جای اختلاس گران و دزدان و بی خدایان میشه چکار کرد
دجال
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳
۰
البته قانون کدوم قانون حتما قانون نفت سرسفره ها یادوریال اتوبوس مجانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸
۰
رشوهمه کارمیکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
۰
مملکت هرج و مرج که مردم اسیرن همینجاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
۰
اگر در کشور دیگه بود اینا رو آویزون میکردن تا از این غلطها نکنن.و مردم رو احمق فرض نکنن.
متضرر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
۰
بله درسته ، ایرانخودرو بعد از یکسال انتظار مشتریان ۲۰۷ اتوماتیک خرداد و تیر ۱۴۰۳ را مجبور به خرید ۲۰۷ اتوماتیک ارتقا یافته با افزایش قیمت نزدیک به ۲۰۰ میلیون کرد در این شرایط بد اقتصادی مردم از کجا بیارند ؟؟؟ اصلا نمی خواهند ارتقا یافته بگیرند باید چکار کنند ؟؟؟ کسی هست جلو اینها رو بگیرد ؟؟؟
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
۰
این کار اصلا درست نیست من رانا پلاس به اسمم دراومده حالا باید پول برای رانا ارتقا یافته واریز کنم که پولم نمیرسه لطفا حق انتخواب بدید به مشتریها من همون رانا پلاس رو میتونم بخرم
خودم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
۰
وقتی متولیش فرق ۲۰۶ با لندکروز رو نمیدونه موقع تحویلم میگه فرقی نمیکنه اونی که من تشخیص میدم رو باید بخری! تازه با هزارتا مکافات و منت و و قرعه کشی... واقعا جای تاسف داره اینهمه ظلم توی مملکت
ناصر
Germany
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
۰
خوش بحال کسانی که از این مملکت فلک زاده رفتند. تا یک قرن دیگر هم این مملکت درست شدنی نیست.
سامان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
۰
جنگل هست ، مملکت که نیست، هر جوری که بخوان دارن به مردم ظلم میکنن، حرف مسئولین بالاتر از قانون و قاضی هست ، البته حیف اسم مسئول هست که به اینا بگیم ، بخدا اینا از طالب و داعش بدتر هستن ، خدا ازشون نگذره ، منظورم فقط ایران خودرو و سایپا نیست ، کل ایران رو گند زدن، خدایا به دادمون برس
پیام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
۰
آقای رئیسی کدوم طرف هستین طرف ظالم یا مظلوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
۰
از اون اول ثبت نام معلوم بود یه کلی دارن... مردم ساده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
۰
سلام .واقعا باید به کجا شکایت کنیم .همین بلا رو سر من هم آوردند
اواره
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
۰
از ماست که بر ماست اونا مقصر نیستن عذر میخواهم ماها رو شناختن همه با هم تحریمشان کنیم ولی افسوس ......
محمود
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
۰
واقعیت اینه که مردم ما ضعیف هستند و خودروسازان قوی، دولت هم به مردم بی توجه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
۰
تقصیر خودمونه یه چند ماه هیچ کس هیچ خودرویی نخره وانصراف بدن ادم میشن میتمرگن سر جاشون چون این آسغالهارو به غیر مردم خود کشور هیچ جا نمیخره
حاجیان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
۰
همچنین مدیران خودرو از ایفای تعهد تحویل تیگو ۸ پروپریمیوم شانه خالی کرده است و متاسفانه هیچ نظارتی بر خودروساز ها نیست بازو قدرت دست آنها است هر گونه می خواهند جولان می دهند
هادی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
۰
بهتره کسی ماشین ارتقا یافته رو نخره کاری که من کردم مسوولین ایران خودرو جز کلاهبرداری چیز دیگه ای بلد نیستن الآن در دنیا امکانات اتومبیل بروز میشه و قیمتش با توجه به فن آوری و خلاقیت کاهش هم داده میشه
رضآ
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
۰
سلام مسول بی لیاقت رها کن گاو صندوقت بردار فرار کن
Maryam
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
۰
برای منم همینطور شده راناثبت نام کردم دوبار پیام اومده بیاین ۲۰۷ ارتقا یافته بگیرین باهزار تا وام بدبختی پول رانا جور کردیم حالا باید ۲۰۷ که ۴۸۰ قیمتش هست انتخاب کنیم بقیه پولشو از کجابیاریم به کجا باید شکایت کنیم من نمیتونم الباقی پول جور کنم
حمزه بداوی
United States of America
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
۰
پژو 207 تیپ 5 ثبت نام کردم اندازه پولم بعد واسم حواله پژو 207 ارتقا یافته میفرست که 150تومن گرونتره من این پولو از کجا بیارم بدم لطفا یکی به دادمون برسه
حاجیان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
۰
در دیاری که در او نیست کسی یار کسی
یا رب ای کاش نیفتد به کسی کار کسی
در تمام مسائل و شئونات زندگیمتان اینچنین هستند
شان و سلایق مردم را درک نمی کنند اوج تنفع طلبی در خدمات شان هست هر کاری می خواهی در این مملکت انجام دهی نمیشه باید تاوان دهی
سینه مالامال سوز است دریغا نفسی!!!!
حیدری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
۰
تنها مشکل کشورمان از دویست سال پیش نبود قانون بوده . بعدشمبه تقلید از غرب یه قانون اساسی نوشتن. ولی در عمل بازهم نبود قانون هر لحظه دز کشورمان حساس میکنیم
آخرین مطالب
آرشیو