ساختار مغز یکی از گیج کننده‌ترین معماهای موجود در جهان است.

به گزارش اطلاعات آنلاین، تیم بین‌المللی از محققان برای اولین بار توانستند نقشه کاملی از سلول‌های مغزی مگس میوه را با استفاده از هوش مصنوعی تهیه کنند. این اولین نقشه کامل است که نورون و اتصالات را در یک مغز بالغ به تصویر می‌کشد.

این نقشه می‌تواند به ما کمک کند درک کنیم که چگونه ذهن خودمان افکار پیچیده ایجاد می‌کند. این "نمودار سیم کشی" که توسط گروه تحقیقاتی FlyWire ایجاد شده است، هر یک از ۱۳۹۲۵۵ نورون در مغز مگس میوه و ۵۰ میلیون اتصال بین آنها را نشان می‌دهد.

در حالی که مغز انسان حدود یک میلیون برابر بیشتر از یک مگس نورون دارد، محققان می‌گویند این ما را به درک ذهن خود نزدیک‌تر می‌کند. یکی از رهبران این پروژه دکتر گرگوری جفریس، از دانشگاه کمبریج، می‌گوید: نمودارهای سیم‌کشی مغزی اولین گام برای درک همه چیزهایی است که به آن علاقه‌مندیم – اینکه چگونه حرکات خود را کنترل می‌کنیم، به تلفن پاسخ می‌دهیم یا یک دوست را می‌شناسیم .

حتی اگر مغز یک مگس میوه بالغ کمتر از یک میلی متر باشد، هنوز ساختاری بسیار پیچیده برای مطالعه است. دکتر جفریس می‌گوید: مگس‌ها می‌توانند انواع کارهای پیچیده مانند راه رفتن، پرواز کردن، مسیریابی را انجام دهند و نرها برای ماده‌ها آواز می‌خوانند.

اگر می‌خواهیم بفهمیم مغز چگونه کار می‌کند، به درک مکانیکی از نحوه قرارگیری همه نورون‌ها با هم نیاز داریم و به شما اجازه می‌دهیم فکر کنید. یک بینش که قبلاً از این مطالعه به دست آمده این است که مغز ما ممکن است آنقدر که ما فکر می‌کنیم منحصر به فرد نباشد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha