مردم ساکن در کنار قله هیمالیا با سیلاب مرگبار ناشی از باران و رانش زمین در فصل بارش‌های موسمی، در حالی مبارزه می‌کنند که تغییرات آب و هوایی بر شدت حوادث طبیعی افزوده است.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، ساکنان پایتخت سیل زده نپال به خانه های گل آلود خود بازگشتند تا بقایای سیل ویرانگر را بررسی کنند که دست کم 170 نفر را در سراسر جمهوری هیمالیا نشین کشته است.

سیلاب‌های مرگبار ناشی از باران و رانش زمین در طول فصل باران‌های موسمی از ژوئن تا سپتامبر در سراسر آسیای جنوبی رایج است، اما کارشناسان می‌گویند تغییرات آب و هوایی بر فراوانی و شدت آن افزوده است.

کل محله‌های کاتماندو در آخر هفته با سیلاب‌های ناگهانی در رودخانه‌هایی که از پایتخت عبور می‌کنند و خسارات زیادی به بزرگراه‌هایی که این شهر را به بقیه مناطق نپال متصل می‌کند، پر شد.

کومار تامانگ، که در یک منطقه فقیر نشین در کنار ساحل رودخانه زندگی می‌کند، به خبرگزاری فرانسه گفت که او و خانواده‌اش مجبور شدند بعد از نیمه شب شنبه فرار کنند زیرا آب به کلبه آنها سرازیر شده بود.

این مرد 40 ساله گفت: امروز صبح برگشتیم و همه چیز متفاوت به نظر می‌رسد. وی افزود: «ما حتی نتوانستیم درهای خانه خود را باز کنیم، گل و لای در آن گیر کرده بود. دیروز می‌ترسیدیم که آب ما را بکشد، اما امروز آبی برای تمیز کردن نداریم. وزارت کشور نپال اعلام کرد که ۱۷۰ نفر در سراسر کشور کشته شده و ۴۲ نفر دیگر همچنان مفقود هستند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha