لاستیک از جمله بخش‌های مهم خودرو به حساب می‌آید که تعویض و جابه‌جایی آن باید مطابق روش درست و استاندارد باشد تا از بروز هرگونه نقص جلوگیری شود.

خبرانلاین نوشت: برخی از افراد درباره تعویض لاستیک‌ها و چگونگی جابجایی آن‌ها، باورها و رفتارهای متفاوتی دارند. زمانی که لاستیک‌های فرسوده جلو نیاز به تعویض دارند، برخی از افراد این لاستیک‌ها را با مدل‌های نو و جدید عوض می‌کنند؛ اما نکته مهم اینجاست که می‌توان اندکی تامل کرد. به جای تعویض لاستیک‌های فرسوده محور جلو با با نمونه نو، می‌توان آنها را روی محور عقب قرار دهیم و لاستیک‌هایی را که در پشت بودند به جلو منتقل کنیم.

می‌توان لاستیک‌های فرسوده جلو را با لاستیک‌های عقب،‌ جابه‌جا کرد؟

برخی از افراد شاید این روش را بدانند، اما مدیر فنی شرکت لاستیک‌سازی میشلین در بریتانیا، برایان پورتئوس، اخیراً اعلام کرد که نیمی از رانندگان بریتانیایی نمی‌دانستند که این کار در زمان به‌روزرسانی لاستیک‌ها ضروری است! حتی بسیاری از فروشندگان لاستیک نیز از این موضوع بی‌خبرند.

اما چه منطقی پشت این روش وجود دارد؟ پاسخ این سوال، یک سوال دیگر است! چرا می‌خواهید بهترین لاستیک‌ها را در عقب داشته باشید، در حالی که قسمت جلویی است باید تمام کارهای مهم و ترمزهای سنگین را انجام دهد؟ همه اینها به ثبات خودرو مربوط می‌شود.

هنگامی که خودرو پایدار است، در واقع می‌بینید که ترمز و کشش کافی از لاستیک‌های نیمه فرسوده در جلو نشات می‌گیرد. نکته مهم این است که درک و کنترل هر گونه لغزش در قسمت جلو برای راننده آسان‌تر خواهد بود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha