۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 60170

اوکراین قرار است به‌زودی از سگ‌های رباتیک در میادین نبرد استفاده کند!

خبرآنلاین نوشت: سگ‌ها از دوران باستان دشمنان را ردیابی و از زندانیان و سربازان محافظت می‌کردند. اگرچه این همراهان وفادار بسیار مایل‌اند که زندگی خود را به خطر بیندازند، اما اکنون تلاش‌هایی برای ایجاد نسخه مقاوم‌تر از سگ‌های واقعی وجود دارد.

سگ‌های جنگی اوکراین روسیه را به دردسر انداخته است +عکس

در ژوئن ۲۰۲۲، ارتش ایالات‌متحده اعلام کرد که یک جفت سگ رباتیک را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد که می‌توانند در پاکسازی میادین مین و از بین بردن سایر مهمات کمک کنند. این نوآوری به این معناست که سگ‌های واقعی مجبور نیستند در این فرآیند جان خود را به خطر بیندازند.

دو سال بعد، در حالی که سگ‌های رباتیک قبلاً به‌عنوان نگهبان برای گشت زنی در محیط پایگاه نظامی استفاده می‌شدند، اما سگ‌های روباتیک اوکراینی به‌عنوان پیشاهنگ در نزدیکی روستاهای خط مقدم در اطراف تورتسک، در نزدیکی شهر ویران‌شده باخموت به کار گرفته شدند.

سگ‌های جنگی اوکراین روسیه را به دردسر انداخته است +عکس

سگ رباتیکی که قرار است در نبردها مورد استفاده قرار گیرد، دارای ویژگی‌های تکنولوژیکی پیشرفته‌ای است که آن را برای چنین عملیاتی مناسب می‌کند. به گزارش یونایتد ۲۴ مدیا، به دلیل طراحی چهارپا، این سگ تحرک بالایی دارد و به آن اجازه می‌دهد تا بر موانع مختلف غلبه و روی سطوح ناهموار حرکت کند. سیستم تعادل، ثبات سگ رباتیک را تضمین می‌کند، در حالی که سنسورها و دوربین‌های پیشرفته آن را قادر می‌سازند تا به‌دقت محیط اطراف خود را درک کند و از موانع اجتناب کند.

سگ‌های جنگی اوکراین روسیه را به دردسر انداخته است +عکس

مشخص نیست که آیا این ربات سگ اوکراینی در چین ساخته شده است یا خیر. این ربات چهارپا به دلیل استفاده از حسگر ۴ بعدی LIDAR (تشخیص نور و محدوده) به همراه یک دوربین نوری ۱۲۸۰x۷۲۰ در دماغه خود شناخته شده است. سگ رباتیک می‌تواند حدود ۱۰ کیلوگرم بار را حمل کند و به‌سرعت ۱۸ کیلومتر بر ساعت برسد.

ارتش ایالات‌متحده برای اولین بار ربات‌های چهارپا Vision ۶۰ را در پایگاه نیروی هوایی نلیس نوادا، در سال ۲۰۲۰ آزمایش کرد. در ماه ژوئن، چین یک سگ ربات مسلح را به نمایش گذاشت که از نظر طراحی شبیه به Unitree Go۲ سگ رباتیک به کار رفته در اوکراین به نظر می‌رسید.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha