چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
نظرات: ۰
۰
-
«قاب‌های آهنگین» کاوس صادقلو به نمایش گذاشته شد +عکس

نمایشگاه عکس «قاب‌های آهنگین» کاوس صادقلو، عکاس باسابقه مطبوعاتی، در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برپا شد. این نمایشگاه که در ستایش موسیقی است، ۴۱ قطعه عکس از چهره‌های نامدار این عرصه در آن ارائه شده است.

به گزارش اطلاعات آنلاین: در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه به قلم میرعلیرضا میرعلی‌نقی، پژوهشگر تاریخ موسیقی، آمده است: « در اکثر عکسهای او، نور از کنار تابیده و بیننده را به یاد نقاشی‌های کلاسیک می‌اندازد. پس زمینه بیشتر ساده انتخاب شده و جز چند مورد استثنایی؛ همگی با نور محیط عکسبرداری شده‌اند. در این نوع کار که "پرتره محیطی"‌اش می‌نامند ؛ عکاس پای به محیط زندگی سوژه می‌گذارد(و نه برعکس!) و بسیاری عوامل از اختیارات مطلق عکاس خارج می‌شوند و چالشی نفسگیر را پیش روی او می‌گذارند. در این جاست که شکار آن لحظه طلایی؛ دشوار و دشوارتر می‌شود. "لحظه"‌ای که تمام زندگی و شخصیت سوژه را قرار است تصویر کند.

از نکات حائز اهمیت این نمایشگاه در راستای معرفی هنرمندان موسیقی به مخاطبین نسل جدید قرار دادن کیوآرکد برای هر قطعه عکس است که با اسکن کردن آن می‌توان قطعه‌ای از اثر هنرمند مورد نظر را شنید و با او آشنا شد.

«قاب‌های آهنگین» کاوس صادقلو به نمایش گذاشته شد +عکس

نمایشگاه «قاب‌های آهنگین» تا ۲۷ مهر ماه  از روز یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۳ تا ۲۰  میزبان علاقه‌مندان است.

«قاب‌های آهنگین» کاوس صادقلو به نمایش گذاشته شد +عکس

«قاب‌های آهنگین» کاوس صادقلو به نمایش گذاشته شد +عکس

«قاب‌های آهنگین» کاوس صادقلو به نمایش گذاشته شد +عکس

کاوس صادقلو در سال 1348 به دنیا آمد. او در سال 1363 در حین تحصیل در دبیرستان و با ورود برادرش به دانشگاه تهران و تحصیل در رشته عکاسی به این هنر علاقه‌مند شد.

طی سال های 1363 تا 1367 و با حضور در دانشگاه از کلاس‌های درس نوبت عصر اساتیدی چون هادی شفاهیه، یحیی دهقانپور، مسعود معصومی و غیره استفاده کرد.

از سال 1365 در بخش فرهنگی دانشگاه تهران مشغول به کارآموزی شد و در آتلیه عکاسی خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران به همراه برادرش از دانشجویان عکس پرسنلی گرفت و خدمات عکاسی ارائه کرد. با تئاتر «تاجر ونیزی» ساخته تاجبخش فنائیان عکاسی تئاتر را تجربه کرد.  

در سال 1368 به خدمت سربازی رفت و در 1369 از استقبال مردم از بازگشت اسرای جنگ عراق و ایران (برای محل خدمتش) عکس و فیلم تهیه کرد. 

در سال 1371 همزمان با انتشار روزنامه همشهری(روزنامه شهرداری تهران) عکاسی خبری و مستند را آغاز کرد، سپس در سال 1373 پیش از انتشار روزنامه ایران به تحریریه این نشریه پیوست. او در سال 1374 در یک مأموریت کاری برای روزنامه ایران دچار سانحه شد و متأسفانه یکی از مهره‌های کمر و دو تن از همکارانش را از دست داد.

کاوس صادقلو دوره های تکمیلی عکاسی را در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، کلاس‌های آزاد دانشگاه تهران، سازمان آژانس‌های خبری آسیا و ... گذراند و در نهایت در رشته عکاسی خبری در مقطع کارشناسی از دانشکده خبر فارغ التحصیل شد.

سردبیری عکس خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری مهر، روزنامه ایران، روزنامه الوفاق(عربی)، روزنامه ایران دیلی(انگلیسی)، روزنامه ایران ورزشی، مجله ایران جوان، مجله ایران آذین و ... از جمله سوابق اوست.

از سال 1374 به عضویت انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ایران درآمد و از سال 2003 عضو انجمن بین المللی مطبوعات ورزشی شد. او 16 سال عضو هیأت مدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران بود و طی این دوره 12 سال ریاست آن انجمن را عهده‌دار بود و همچنین ریاست شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی روزنامه نگاران را بر عهده داشت. عضویت جامعه بین المللی خبرنگاران و انجمن روزنامه نگاران ایران نیز در کارنامه حرفه‌ای اوست.

عضویت هیأت انتخاب نهمین بینال عکس تهران، دبیری چندین جشواره عکس، داوری مسابقه عکس در رویدادهای مهم کشور از جمله جشنواره مطبوعات، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، بزرگداشت برای عکاسان کشور و... نیز گوشه‌ای از فعالیت‌های او شمرده می‌شود.

«قاب‌های آهنگین» کاوس صادقلو به نمایش گذاشته شد +عکس

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب