چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
نظرات: ۰
۰
-
اپل واچ همه را شوکه کرد؛ پیش‌بینی آنفلوآنزا و کووید!

یک بار دیگر اپل قابلیت نجات بخشی را برای کاربران خود،بدون سر و صدا به ساعت‌های هوشمند افزود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، دارندگان اپل واچ از جدیدترین آپدیت سیستم عامل که می‌تواند قبل از گرفتن آنفلوانزا و کووید این بیماری‌ها را پیش بینی کند، شگفت زده شده‌اند.

این ساعت هوشمند قبلاً به دلیل توانایی آن در شناسایی مشکلات قلبی و تشخیص افتادن در افراد مسن مورد استقبال قرار گرفته است. با این حال، برنامه جدید Vitals - در دسترس با آخرین سیستم عامل WatchOS 11 - قادر به پیش‌بینی بیماری‌های رایج از جمله آنفولانزا و کووید است.

این نرم افزار ضربان قلب، تعداد تنفس، دمای مچ دست، اکسیژن خون و مدت زمان خواب را تجزیه و تحلیل می‌کند - تا سلامت روزانه را بررسی کند.

اکنون کاربران گزارش داده‌اند که اپل واچ آنها به طرز شگفت آوری متوجه تغییرات ظریف در بدن آنها شده و مشکلات بالقوه سلامتی را نشان می‌دهد.

در تاپیکی در سایت Reddit با عنوان «برنامه وایتالز می‌دانست که من ۳ روز قبل از این بیمار هستم»، یک کاربر تصویری از داده‌های Vitals خود را به اشتراک گذاشت.

این نشان داد که یک اندازه گیری کلیدی - دمای مچ دست او - برای سه روز بالاتر از حد معمول بوده است. این برنامه زمانی که دو یا چند مورد حیاتی  - ضربان قلب، ضربان تنفس یا دمای مچ دست - تغییر می‌کند، به کاربران اطلاع می‌دهد.

این موارد را "فروت" می‌نامد. به عنوان مثال، اعلان ممکن است چیزی شبیه این را بگوید: "در طول خواب، تعداد تنفس و دمای مچ دست شما بالاتر از حد معمول بوده است."

اپل می‌گوید «اعلان‌ها شامل یک پیام مناسب برای وضعیت خاص شما با فهرستی از دلایل بالقوه است که زمینه بهتری را در مورد سلامتی شما ارائه می‌کند».

کاربر رددیت در دو روز نوتیفیکیشن دریافت کرد و در روز سوم با آنفولانزا مواجه شد.

این کاربر خاطرنشان کرد: امروز با احساس ناراحتی از خواب بیدار شدم. اکنون، با نزدیک شدن به عصر، درد آشنای قدیمی را در سرم احساس می‌کنم. من بیمار هستم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب