یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
نظرات: ۰
۰
-
آقای پزشکیان! با این دست‌‎فرمان گره زندگی مردم کورتر می‌شود!

یک فعال سیاسی معتقد است در صورت کار کارشناسی تا حد زیادی قابل اصلاح است. فقط کافی است، در سیاست خارجی تجدیدنظر کنیم و در مدیریت داخلی هم واقع بین باشیم و در عمل، اولویت اصلی را تلاش برای کاهش مشکلات بدانیم!

روند صعودی تورم در ایران که از اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ و با خروج آمریکا از برجام شدت گرفت، همچنان مهارناپدیر به نظر می‌رسد. به طوریکه مردم دغدغه صاحبخانه شدن را به کل کنار گذاشته اند و برای تامین ابتدایی‌ترین هزینه‌های روزمره دشواری زیادی تجربه می‌کنند. این وضعیت بغرنج در حالی است که اقتصاد ایران برای ترمیم به برچیده شدن تحریم، اصلاح ساختار مدیریت داخلی و ... احتیاج دارد. البته با تحولات غیرمنتظره در عرصه اداره کشور، بارقه ای از امید در لایه های مختلف جامعه مشهود به نظر می رسد. باید دید، پزشکیان و دولتمردانش می توانند در فضایی که هم تنش منطقه ای در اوج قرار دارد و هم موانع داخلی همچنان از فعالیت مطلوب رقیب ممانعت به عمل می آورند، در هدف مهم و دشوار گره گشایی می تواند به توفیق برسد یا ...؟

حسین کاشفی،  عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتگو با «اطلاعات آنلاین»  در این باره اظهار داشت: مهمترین شاخص هر جامعه‌ای وضعیت اقتصادی است. در واقع اگر مردم یک جامعه آرامش نسبی معیشتی داشته باشند، مسئولان می‌توانند ادعای کارآمدی داشته باشند. اگر هم جامعه‌ای درگیر گرفتاری‌های مالی باشد، هیچ موضوعی نمی‌تواند به عنوان دستآورد مطرح شود.

فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: مردم ایران چندیم سال است با مشکلی به نام تورم و کاهش قدرت خرید دست و پنجه نرم می‌کند که این معضل در ادوار مختلف شدت و ضعف متفاوتی را تجربه کرده است. اما اینکه قیمت مسکن در عرض چند سال بالای ۳۰۰ درصد گران شود یا اقلام مصرفی سیر صعودی چند برابری را تجربه کنند، به قاعده پدیده‌ای است که با هیچ متر و معیاری توجیه نخواهد شد. البته بعد از روی کار آمدن دولت پزشکیان می توان نشانه هایی از تغییر و البته اصلاح امور نمایان است که امیدوارم همه امور در این دولت ختم به خیر شود.

او افزود: البته ناگفته پیداست، تحریم‌های بین المللی هم در نابسامانی اقتصادی سهم و نقش انکارنشدنی‌ای دارند. یعنی تا زمانیکه سیاست کلی اصرار به تقابل با غرب باشد، چاره‌ای جز تحمل تهدیدهای بین المللی نداریم تا همچنان در بازار جهانی اقتصاد حضوری حداقلی داشته باشیم، بانک‌های مان نتوانند با سیستم بانکی دنیا داد و ستد کنند، از ابزار لازم برای رونق تولید محروم شویم و ... که این موارد نتیجه‌ای جز کورتر شدن گره‌های اقتصادی ندارد.

وی توضیح داد: مساله‌ای که در کنار مسائل بیرونی، اقتصاد کشور را بحرانی کرده است، چیزی جز این نیست که نظام مدیریتی در ایران شدیدا به تصمیم‌های غیرکارشناسی و گزینش‌های رابطه ای دچار است که امیدوارم، حالا که مسعود پزشکیان وعده وفاق و همچنین رویکرد کارشناسی در اداره امور داده است، مشکلات حتی المقدور کمرنگ تر شوند تا جامعه بتواند نفسی تازه کند.

کاشفی یادآور شد: این شرایط نگران کننده که ذهن جامعه را مشوش کرده است، در صورت کار کارشناسی تا حد زیادی قابل اصلاح است. فقط کافی است، در سیاست خارجی تجدیدنظر کنیم و در مدیریت داخلی هم واقع بین باشیم و در عمل، اولویت اصلی را تلاش برای کاهش مشکلات بدانیم و به هنگام تصمیم گیری سیاسی کاری نکنیم تا مردم بالاخره حتی المقدور به آرامش معیشتی برسند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب