یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۱
نظرات: ۰
۰
-
پایتخت تئاتر خاورمیانه میزبان هنرمندان ایران و جهان شد

هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با حضور جمع زیادی از هنرمندان، پیشکسوتان، مردم و گردشگران در شهر فرهنگی مریوان افتتاح شد.

خبرنگار اطلاعات در سنندج نوشت: هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.

در بـخشـی از پیــام سید عباس صالحی  آمده است: «تئاتر خیابانی» مریوان به یاری صمیمیت و سادگی بیشتر در ایجاد ارتباط و پویایی و حرکت گرم بازیگرانش در معابر شهری و فرصت حضور در میان مردم، بی‌تردید بیشترین پنجره را برای گفتن از زندگی و بایسته‌هایش می‌تواند بگشاید.

در ادامه این پیام تاکید شده است: انسان  از دیرباز تاکنون، هنر را رسانه‌ای کارآمد و بی‌بدیل برای نمایش آرمان‌ها و آرزوهایش دیده است که می‌تواند دل‌ مشغولی‌های روزگارش را در آیینه زلال خود بنمایاند و روایتگر حقیقت باشد.

اهالـی فـرهنگ و هنـر، «نمایـش» را نزدیک‌ترین گونه بیانی به زندگی برای ابراز نیازهای ارزشمند روحی و جامع‌ترین وسیله برای گفتن از فضیلت‌ها و هنجارهای به‌ فراموشی‌سپرده‌ شده و امیدهای دورافتاده از آرمان شهر خود یافته‌اند و بر پایه‌ این نیاز و ظرفیت، گونه‌های نمایشی متعددی را در گذر زمان و بنا به ذوق و سلیقه و همچنین پشتوانه فرهنگی و توانمندی‌های زبانی‌شان سامان داده‌اند.

در بخشی دیگری از این پیام آمده است: در لایه‌های دیگر این تلاش و پویش می‌توان تقویت مؤلفه‌ گرانسنگ و مغتنم وفاق ملی را در سایه‌ حضور هنرمندانی از سراسر گستره‌ خاک ایران اسلامی و تنوع قومی و زبانی را در کردستان زیبا و مرزنشینان سرافرازش مشاهده کرد و نشانه‌های روشنی از توسعه همکاری‌های بین‌المللی حاصل شرکت گروه‌های هنری از سایر کشورهای جهان را نیز در آن به تماشا ایستاد.

امید استوار اینجانب سربلندی تمامی حاضران در «هفدهمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان» و عزت و رضایتمندی میزبانان فرهنگ مدار آن خطه‌ مرزی از درگاه شامخ پروردگار یکتاست.

اظهارات فرماندار مریوان

اسماعیل احمدی  فرماندار مریوان افزود: هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، دیروز با حضور جمع زیادی از هنرمندان، پیشکسوتان، مردم و گردشگران در شهر فرهنگی مریوان افتتاح شد.  این دوره از جشنواره در سطح بسیار با شکوهی برگزار شده و سطح داوری ها و فرآیند ارزیابی ها هم با حضور افراد متخصصی رقم خورده است.

فرماندار مریوان، کمیت این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را هم مطلوب ارزیابی کرد و گفت : این دوره از جشنواره با حضور شرکت کنندگان زیادی به ویژه در بخش بین الملل مواجه بوده و میزبان هنرمندانی از ۵ کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی است.

وی ایجاد شور و نشاط در شهرستان مریوان را پیام مهم آغاز جشنواره تئاتر خیابانی، اعلام و تاکید کرد:   مجموعه خوبی از هنرمندان تئاتر خیابانی جهان در پایتخت تئاتر خاورمیانه (شهرستان مریوان) حضور پیدا کرده اند و مردم هم از این رویداد بسیار خرسند و شاد هستند.

فاتح بادپروا دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان هم گفت: برگزیدگان طی ۵ روز نمایش‌های خود را در نقاط مختلف شهر شامل پارک شانو، زریبار و میدان باوه‌ره‌شی اجرا می‌کنند.گفتنی است هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی دیروز با آغاز کارناوال شادی و با حضور هنرمندان سراسر ایران و خارج از کشور و استقبال خوب مردم آغاز و تا ۲۵مهرماه به میزبانی شهر مریوان ادامه دارد.
 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب