شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶
نظرات: ۳
۰
-
حزب الله لبنان درباره پذیرش آتش‌بس اطلاعیه داد

حزب الله شایعات مرتبط درباره پذیرش آتش بس از سوی مقاومت اسلامی لبنان را تکذیب کرد.

شفقنا نوشت: اتاق عملیات حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای شایعات مرتبط با پذیرش آتش بس از سوی مقاومت اسلامی لبنان را رد کرد .

در این بیانیه آمده است: پس از شکست سنگین دشمن و مقاومت قهرمانانه‌ای که ارتش دشمن در تلاش‌های خود برای پیشروی به سوی روستاهای مرزی جنوبی در منطقه شرقی با فلسطین اشغالی با آن روبه‌رو شد، در دو روز گذشته تلاش کرد تا مسیرهای پیشروی جدیدی را در منطقه غربی از سمت مناطق رأس الناقوره و جل العلام به سوی المشرفه و اللبونه باز کند، تلاش کرد از زمین‌هایی که تصور می‌کرد به نفع او باشد، بهره ببرد.

قبل از تلاش برای پیشروی در مسیرهای جدید، نیروی هوایی دشمن ده‌ها حمله هوایی را همزمان با بمباران شدید توپخانه از زمین و دریا بر شهرک الضهیره، علما الشعب و الناقوره انجام داد.

بامداد سه‌شنبه، یک واحد از ارتش دشمن تلاش کرد از رأس الناقوره به سوی منطقه مرزی اللبونه پیشروی کند تا به پایگاه نیروهای یونیفل در اللبونه برسد و در آنجا مستقر شود. مجاهدان مقاومت اسلامی با سلاح‌های مناسب به این نیروها حمله کردند و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

ارتش دشمن چهارشنبه با سه تلاش مکرر دیگر سعی کرد به سوی اللبونه پیشروی کند، اما در هر تلاش، مجاهدان با استفاده از سلاح‌های موشکی، خمپاره‌انداز و موشک‌های هدایت‌شونده به آن‌ها حمله کرده و آن ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند و خسارات سنگینی به نیروهای دشمن وارد کردند.

مجاهدان مقاومت در روز چهارشنبه تلاش یک گروه از نیروهای دشمن اسرائیلی برای نفوذ از رأس الناقوره به سمت منطقه المشرفه را مشاهده کردند و با پهپادی انتحاری به این نیروها حمله کرده که موجب کشته و زخمی شدن بیشتر اعضای آن شد.

روز پنجشنبه، یک گروه از سربازان دشمن با حمایت یک تانک مرکاوا تلاش کردند از رأس الناقوره به سمت منطقه اللبونه پیشروی کنند، اما وقتی تانک به برد آتش رسید، مجاهدان مقاومت با یک موشک هدایت‌شونده به تانک حمله کردند و آن را منهدم کردند که منجر به کشته شدن خدمه تانک و زخمی شدن سربازان پشت آن شد. دشمن در چهار تلاش برای عقب‌کشیدن تلقات شکست خورد و هر بار مجاهدان با سلاح‌های مناسب جلوی آنها را گرفتند و مجبور به عقب‌نشینی کردند.

همزمان با این درگیری‌های قهرمانانه که مجاهدان مقاومت اسلامی با افسران و سربازان دشمن اسرائیلی دارند، گروه‌های پشتیبانی آتش به تحرکات، مواضع و خطوط پشتیبانی ارتش دشمن  در پایگاه‌ها و سنگرهای نظامی در طول مرز و در داخل شهرک‌های مرزی در اراضی اشغالی حمله می‌کنند و به نتایج مؤثری دست می‌یابند.

همچنین نیروی موشکی و هوایی مقاومت اسلامی به تدریج و روز به روز با حمله به پایگاه‌های نظامی و شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی، شدت حملات خود را افزایش می‌دهند.

تمامی این عملیات‌های نظامی مقاومت اسلامی، با هماهنگی کامل و لحظه‌ای بین فرماندهی مقاومت اسلامی و اتاق عملیات تا رزمندگان در خطوط مقدم جبهه انجام می‌شود.

شایان ذکر است که ارتش دشمن اسرائیلی، پس از روزها از اعلام آغاز چیزی که آن را مانور زمینی در جنوب لبنان می‌نامد، نتوانسته است تانک‌ها و تجهیزات نظامی خود را در سمت لبنانی نمایش دهد، زیرا از حملات می‌ترسد و آن‌ها را در مناطق پوشیده قرار داده است. با این وجود، همچنان این تجهیزات هدف موشک‌ها و توپخانه قرار می‌گیرند و خسارات سنگینی را متحمل می‌شوند.

دشمن تا لحظه صدور این بیانیه موفق به تسلط بر هیچ‌یک از تپه‌های راهبردی که سعی در پیشروی به سوی آن‌ها داشت نشده است و تنها به رسیدن به برخی خانه‌ها در حومه برخی روستاهای مرزی بسنده کرده است تا عکس بگیرد و گزارش‌های خبری تهیه کند.

ارتش دشمن از منازل شهرک‌نشینان در برخی شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی به عنوان مراکز تجمع افسران و سربازان خود استفاده می‌کند و پایگاه‌های نظامی خود را که جنگ علیه لبنان را مدیریت می‌کنند، در داخل محلات شهرک‌های بزرگ اشغالی مانند حیفا، طبریه، عکا و غیره قرار داده است. این منازل و پایگاه‌های نظامی اهداف نیروی موشکی و هوایی مقاومت اسلامی هستند و اطلاع ثانوی به شهرک‌نشینان هشدار می‌دهیم که از این تجمعات نظامی دوری کنند تا از جان خود محافظت کنند.

مقاومت اسلامی همچنان به عهد و وعده خود با شهید سید حسن نصرالله (قدس سره شریف)، پایبند است که شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی تا توقف جنگ علیه غزه و لبنان، خالی از شهرک‌نشینان باقی خواهند ماند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب