جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
نظرات: ۰
۰
-
به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در این شهر ممنوع شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر لزوم برخورد قانونی با حضور اتباع غیرمجاز گفت: باید از بکارگیری اتباع غیرمجاز در مشاغل مختلف جلوگیری شود.

تسنیم نوشت: سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان به ریاست مجتبی قهرمانی رئیس‌کل دادگستری استان و با دستور کار تشکیل قرارگاه هجرت برای شناسایی، جمع آوری و طرد اتباع خارجی غیرمجاز در بندرعباس برگزار شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در این نشست، پیرامون حضور اتباع خارجی غیرمجاز در این استان اظهار کرد: حضور اتباع غیرمجاز بحث مهمی است که نیاز به مدیریت و رفتار هدفمند دارد.

دادستان رباط کریم از پلمب بنگاه‌های معاملاتی رباط‌کریم که به اتباع غیرمجاز ملک اجاره دهند خبر داد.

وی افزود: با این وجود ما نباید تحت تأثیر جو موجود قرار بگیریم و با توجه به اینکه موضوع حضور اتباع غیرمجاز یک موضوع چند وجهی است، نگاه ما به این مسئله باید نگاهی عمیق باشد و تمامی جوانب کار را در این زمینه بسنجیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر لزوم برخورد قانونی با حضور اتباع غیرمجاز گفت: باید از بکارگیری اتباع غیرمجاز در مشاغل مختلف جلوگیری شود.

وی با اشاره به لزوم برخورد قانونی با حضور اتباع غیرمجاز در استان هرمزگان نیز افزود: در این خصوص باید از هرگونه رفتار احساسی و خلاف قانون پرهیز شود.

رئیس دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به  تغییر نگرش برخی افراد در مورد حضور اتباع بیگانه در کشور، با طرح این پرسش که آیا حضور اتباع خارجی در یک کشور صرفاً یک تهدید است یا می‌توان از این مسئله به عنوان فرصت هم استفاده نمود؟ تأکید کرد: باید چالش‌های موجود را با ساماندهی اتباع مدیریت نمود و این موضوع را به فرصت تبدیل کرد.

وی  تصریح کرد: به عنوان مثال می‌توان همانند سایر کشورهای دنیا از حضور اتباع خارجی در زمینه کسب منافع استفاده کرد و آنان را مکلف به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور کرد و از این طریق در جهاتی موجبات رونق را فراهم ساخت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین ضمن تأکید بر لزوم ضابطه‌مند شدن حضور اتباع خارجی، بیان کرد: تا زمانی که سیاست‌های جامع و کامل در مورد ساماندهی اتباع غیرمجاز ابلاغ گردد ما در این خصوص، مطابق موازین قانونی عمل خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: ضرورت دارد که از طریق آسیب شناسی و انتخاب سازوکارهای مناسب، راهکارهای عملیاتی در خصوص اتباع غیرمجاز در دستور کار قرار گیرد.

قهرمانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما باید بررسی کنیم چرا برخی پیمانکاران و صاحبان کارخانجات در پی بکارگیری اتباع بیگانه در بعضی از مشاغل هستند و چگونه می‌توان با استفاده از ظرفیت نیروی کار داخلی، خلأ موجود در این زمینه را ترمیم کرد.

قهرمانی گفت: در کنار کار هوشمندانه و مدبرانه باید حفظ شأن و کرامت افراد را سرلوحه کارمان قرار دهیم و در اجرای طرح‌های تعیین تکلیف اتباع غیر مجاز، اصول دینی، اخلاقی و انسانی را مد نظر داشته باشیم.

وی همچنین تأکید کرد: اتباع خارجی غیرمجازی که جرمی را انجام می‌دهند باید پس از رسیدگی و طی مراحل قضایی از کشور طرد شوند و از ورود مجدد آن‌ها جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با انتقاد جدی به دور باطل طرد اتباع و ورود مجدد آن‌ها به کشور، افزود: باید با استفاده از فناوری و تکنولوژی، این چرخه معیوب اصلاح شود و به نحوی اقدام شود تا افرادی که طرد می‌شوند امکان بازگشت مجدد را نداشته باشند.

وی در پایان از دادستان مرکز استان هرمزگان خواست ضمن اتخاذ تمهیدات لازم جهت تعیین تکلیف فوری اتباع بیگانه غیرمجاز طبق قانون، از بکارگیری آنان در مشاغل مختلف جلوگیری شود و نسبت به برخورد با اصناف متخلف اقدامات قضایی صورت گیرد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب