سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
نظرات: ۰
۰
-
هافینگتون‌پست: این خوراکی‌ها موجب افسردگی شما می‌شوند!

روزنامه هافینگتون پست به نقل از کارشناسان تغذیه و روان‌شناسی برخی غذاها و خوراکی‌ها را لیست کرده که موجب افسردگی و علائم روان‌شناختی می‌شوند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، ما به ندرت به غذا در رابطه با سلامت روان خود فکر می‌کنیم اما آیا می‌دانستید که غذاها و نوشیدنی‌های مختلف می‌توانند باعث تشدید اضطراب و حتی حملات افسردگی شوند؟ در واقع، غذاها و نوشیدنی‌هایی وجود دارد که درمانگران و روان‌پزشکان، که دوران حرفه‌ای خود را صرف مشاوره در مورد سلامت روانی افراد کرده‌اند، معمولاً به خاطر سلامت روان خود از مصرف آن‌ها اجتناب می‌کنند یا در حد اعتدال مصرف می‌کنند.

مصرف بیش از حد قهوه به خصوص اسپرسو

برای برخی افراد، کافئین بیش از حد می تواند تاثیر منفی بر اضطراب داشته باشد. دکتر بریتنی جونز روانشناس بالینی می‌گوید: اگر فردی مستعد احساس اضطراب یا استرس های متعدد است، بدانید که مصرف بیش از حد کافئین باعث افزایش پاسخ کورتیزول و استرس مداوم و مشکلات خواب شود.

نوشابه رژیمی

دکتر ژاک ژوسپیتر جونیور، روانپزشک دارای گواهی هیئت مدیره و یکی از بنیانگذاران SohoMD می‌گوید: «همه عاشق یک نوشابه رژیمی سرد در یک روز گرم تابستان هستند، اما نگرانی های سلامتی بیشتر از مزایای آن است.» در حالی که می دانیم نوشابه های حاوی قند بالا برای سلامتی ما مفید نیستند، نوشابه های رژیمی بدتر هستند. بسیاری از اینها حاوی فنیل آلانین هستند، که یک ماده شیمیایی اضافه شده است که با متوقف کردن تولید مناسب سروتونین و دوپامین، دو مولکول مورد نیاز ما برای خلق و خوی خوب، عصب شیمی مغز را مختل می کند.

الکل

دانیل توچی، مشاور حرفه ای دارای مجوز و بنیانگذار موسسه Therapy Solutions می‌گوید بر خلاف تصور اینکه مصرف الکل معمولاً برای شادی مصرف می‌شود ولی الکل افسرده‌کننده است و با آزاد کردن هورمون استرس و کورتیزول در بدن می‌تواند منجر به حالت خلقی منفی یا اضطراب وحشتناک شود.
 

غذاهای فرآوری شده

غذاهای فوق فرآوری شده می توانند باکتری های روده را تغییر دهند. این باکتری با سیستم ایمنی بدن ما تعامل دارد که در نهایت منجر به التهاب مزمن و نفخ شود. در نهایت ایجاد افسردگی یکی از کمترین علائم این تغییرات جسمی است.

آب نبات و شیرینی‌جات

مطالعات بسیاری نشان داده است که افرادی که میان وعده میوه می‌خورند در واقع کمتر احتمال دارد علائم افسردگی را گزارش کنند. بنابراین در حالی که آب نبات و سایر منابع کربوهیدرات تصفیه شده ممکن است برای سلامت روان مضر باشند، همه منابع قند مضر نیستند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب