یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
نظرات: ۱
۰
-
معرفی هیولای پرقدرت چینی؛ تانک آماده رقابت به برندهای جهانی +قیمت و تصاویر

کمپانی گریت وال (GWM)، به‌تازگی مشخصات فنی و تصاویر رسمی نسخه بین‌المللی خودرو شاسی بلند آفرودی تانک ۷۰۰ را منتشر کرده است.

گجت‌نیوز نوشت: گریت وال موتورز، پس از عرضه شاسی بلند نه‌چندان ارزان‌قیمت تانک ۷۰۰ در بازار چین، اکنون قصد دارد تا این محصول جذاب را در سه تیپ متفاوت روانه بازار جهانی کند. به همین منظور تصاویر رسمی و مشخصات فنی این غول آفرودی را منتشر و در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

معرفی گریت وال تانک ۷۰۰، غول آفرودی چینی

برند تانک به عنوان زیر مجموعه گریت وال، اولین بار در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی و در جریان نمایشگاه خودرو کوانگژو چین، از شاسی بلند تانک ۷۰۰ با نسخه Hi۴-T (پلاگین هیبریدی) رونمایی کرد. این خودرو به واسطه طراحی بزرگ و البته ۷ نفره بودن به رقیب جدی مرسدس بنز جی کلاس، تویوتا لندکروزر و البته دیگر شاسی بلندهای این سگمنت تبدیل شده است.

قرار است این شاسی بلند فول سایز با پیشرانه درون سوز و پلاگین هیبریدی به بازار جهانی عرضه شود. با این حال نسخه بنزینی تفاوت هایی از نظر شکل ظاهری با نسخه هیبرید ارائه داده است. در بخش طراحی، عمده تفاوت نسخه بنزینی (در تریم ادیشن وان) با نسخه پلاگین هیبریدی تانک ۷۰۰ به طراحی سپر جلو و چراغ های مه شکن بازمی‌گردد، در واقع طراحی طراحی نسخه پلاگین هیبرید تا حدودی اسپرت تر به نظر می‌رسد و نسخه بنزینی نیز بیشتر با تمرکز بر قابلیت‌های آفرودی طراحی شده است.

ابعاد این خودرو با در نظر گرفتن چرخ زاپاس بیرونی در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۵۰۹۰، ۲۰۶۱ و ۱۹۵۲ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ میلی‌متر و حداقل فاصله از سطح زمین ۲۴۹ میلی‌متر اعلام شده است. همچنین نسخه بین‌المللی تانک ۷۰۰ در سه مدل مختلف به نام‌های Premium (پریمیوم)، Superior (سوپریور) و Edition One (ادیشن وان) عرضه خواهد شد.

نسخه‌های Premium و Superior از نظر ظاهری با نسخه هیبریدی پلاگین تانک ۷۰۰ که در بازار چین عرضه می‌شود، یکسان هستند. با این حال نسخه Edition One از نظر ابعاد ۲۰ میلی‌متر طولانی‌تر، ۶۱ میلی‌متر عریض‌تر و ۳۴ میلی‌متر بلندتر از دو مدل دیگر است و از رینگ‌های ۲۲ اینچی بهره می‌برد.

معرفی هیولای پرقدرت چینی؛ تانک آماده رقابت به برندهای جهانی +قیمت و تصاویر

قوای محرکه GWM Tank ۷۰۰

همانطور که اشاره کردیم، این خودرو در دو نسخه با موتور بنزینی و پیشرانه پلاگین هیبرید Hi۴-T به بازارهای بین‌المللی راه پیدا خواهد کرد. نسخه بنزینی که تنها با مدل‌های Premium و Superior عرضه خواهد شد، به پیشرانه ۳.۰ لیتری V۶ با قدرت ۳۵۴ اسب‌بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر مجهز است. مجموع این توان از طریق جعبه‌دنده ۹ سرعته اتوماتیک AT به چهارچرخ تانک ۷۰۰ منتقل می‌شود. این خودرو همچنین به سیستم چهار چرخ محرک TOD (گشتاور بر حسب تقاضا) BorgWarner به‌همراه دو قفل دیفرانسیل در جلو و عقب مجهز شده است.

نسخه پلاگین هیبریدی نیز با مدل Edition One عرضه می‌شود، این نسخه به پیشرانه ۳.۰ لیتری V۶ با قدرت کلی ۴۲۲ اسب‌بخار و گشتاور ۵۱۷ نیوتن‌متر مجهز شده است. باتری‌های قرار گرفته شده روی این خودرو سه عدد ۳۷.۱ کیلووات‌ساعتی و از نوع NMC و ساخت SVOLT از شرکت‌های زیرمجموعه گریت وال هستند که در حالت تمام الکتریکی و با شارژ کامل مجموعا ۱۰۰ کیلومتر برد مسافت به خودرو می‌دهند.

معرفی هیولای پرقدرت چینی؛ تانک آماده رقابت به برندهای جهانی +قیمت و تصاویر

آپشن‌های شاسی بلند تانک ۷۰۰

این خودرو به امکاناتی نظیر کلاستر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، صفحه‌نمایش مرکزی ۱۶.۲ اینچی لمسی، نمایشگر هدآپ دیسپلی (W-HUD)، صندلی‌های برقی جلو دارای گرم‌کن، سردکن و ماساژور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتراسیون پیشرفته هوای کابین، سیستم تنظیم ارتفاع خودرو، سنسور سنجش هوشیاری راننده و هشدار خواب آلودگی توسط لرزش فرمان،دوربین پانوراما ۵۴۰ درجه، ترمز اضطراری هوشمند، سیستم صوتی هارمن کاردون، اتو پارک، کروز کنترل تطبیقی هوشمند و… مجهز شده است. همچنین مدل Edition One سقف پانوراما «آسمان پرستاره» با نورپردازی کهکشانی را نیز به امکانات خود اضافه کرده است.

معرفی هیولای پرقدرت چینی؛ تانک آماده رقابت به برندهای جهانی +قیمت و تصاویر

قیمت جهانی

در حال حاضر قیمت نسخه پلاگین هیبریدی تانک ۷۰۰ Hi۴-T در بازار چین بین ۴۲۸,۰۰۰ تا ۷۰۰,۰۰۰ یوان (معادل ۶۱ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار آمریکا) است. با این‌حال قیمت احتمالی مدل Premium از ۶۵۴,۹۰۰ یوان (معادل ۹۳ هزار و ۳۰۰ دلار آمریکا) و مدل Superior از ۷۰۶,۵۰۰ یوان (معادل ۱۰۱ هزار دلار آمریکا) آغاز خواهد شد. همچنین قیمت احتمالی نسخه Edition One از ۸۷۵,۷۰۰ یوان (معادل ۱۲۵ هزار دلار آمریکا) آغاز می‌شود.

در ماه آگوست سال جاری میلادی، تانک ۷۰۰ Hi۴-T تعداد ۱,۱۹۸ دستگاه در چین فروخت که نسبت به ماه گذشته ۱۴.۴ درصد کاهش داشته است. از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴، مجموع فروش تانک ۷۰۰ Hi۴-T به ۱۰,۲۷۱ دستگاه رسیده است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب