یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
نظرات: ۰
۰
-
درمان با نورهای قرمز چقدر مفید است؟

هرچند تحقیقات نشان داده نوردرمانی با نورهای قرمز برای پوست مفید است، ولی به نظر می‌رسد برای درمان‌های دیگر نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از گاردین، درمان با نور قرمز (RLT) یا نورتابی اولین بار در سال‌های دهه ۶۰ میلادی وارد بازار آمریکا شد و تا امروز پیشرفت‌های عمده‌ای را تجربه کرده است. مطالعات نشان داده این روش درمان پوستی با طول موج‌های قرمز و مادون قرمز باعث بهبود زخم می‌شود و به دفعات از سوی جراحات پلاستیک مورد استفاده قرار گرفته است.

در اواسط دهه ۲۰۱۰، دستگاه‌های RLT برای استفاده در خانه‌ها رواج پیدا کردند و تا کنون نیز ادامه دارند ولی هنوز در مفید بودن آنها تردید وجود دارد.

دکتر آنی لیو، متخصص پوست از دانشگاه تورنتو، می‌گوید علیرغم فراگیر شدن اخیر محصولات نور قرمز، این یک منطقه درمانی نوظهور است و تحقیقات نسبتاً محدودی در مورد اثرات طولانی مدت دستگاه‌های خانگی در مقایسه با نور درمانی قوی‌تر در مطب وجود دارد.

لیو توضیح می‌دهد: «نور LED قرمز، سلول‌های پوست به نام فیبروبلاست‌ها را هدف قرار می‌دهد که برای تولید کلاژن حیاتی هستند. RLT اجزایی را در میتوکندری (سلول‌های انرژی بخش درون سلول‌ها) سلول‌ها را فعال می‌کند ، و باعث ترمیم و بازسازی سلولی می‌شود.

دکتر پراوین آرانی، متخصص در ترمیم زخم و بازسازی بافت در دانشگاه بوفالو، می‌گوید: «درمان‌های سبک می‌توانند کلاژن را تحریک کرده و چرخش بافت همبند را تقویت کنند. این روش به نظر می‌رسد مفید باشد ولی تحقیقات بیشتری درباره اثرات جانبی آن نیاز است.»

مطالعات نشان می دهد که در طول موج ۸۳۰ نانومتر، که نزدیک به مادون قرمز است (در خارج از طیف مرئی قرار می گیرد)، نور قرمز عمیق تر به بافت ها نفوذ می‌کند و فواید ضد التهابی و اثرات درمانی دارد.

آرانی می‌گوید: « فکر می‌کنم استفاده از نور قرمز فقط در صنعت مراقبت از پوست و زیبایی گسترش ‌یابد و با گذشت زمان ارتباط دستگاه‌های خانگی افزایش می‌یابد ولی تحقیقات پزشکی بیشتری در مورد درمان‌های بیشتر نیاز است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب