پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
نظرات: ۵
۰
-
نیروی نظامی ایران برای جنگ به لبنان اعزام می‌شود؟

یک فرمانده ارشد سپاه گفت: اعزام نیروی نظامی به لبنان و جولان روی میز ایران قرار دارد.

دیده‌بان ایران نوشت: عصر روز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ نیز اسرائیلی‌ها در یکی از شدیدترین بمباران‌های خود در بیروت، مقر فرماندهی جنبش حزب‌الله در منطقه ضاحیه را هدف قرار دادند و ضمن تخریب تعدادی ساختمان مسکونی با بمب‌های سنگین چند تُنی، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را به همراه تعداد دیگری از فرماندهان این گروه و همچنین سردار عباس نیلفروشان، فرمانده نیروی قدس سپاه در لبنان را هدف قرار دادند. در همین راستا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز سه‌شنبه ۱۰ مهر، با ده‌ها موشک بالستیک، تعدادی از پایگاه‌های هوایی، راداری و اطلاعاتی اسرائیل را هدف قرار داد و اعلام کرد که این عملیات را در انتقام از ترور شهید اسماعیل هنیه، شهید سید حسن نصرالله و شهید سردار نیلفروشان انجام داده است.

برای پاسخ ایران و روند جنگ با اسرائیل با سردار سرتیپ پاسدار محسن رفیق‌دوست؛ وزیر سپاه در دهه ۶۰  گفت و گویی انجام شده که در ادامه می‌آید:

عملیات «وعده صادق ۲» باعث خوشحالی صدها میلیون انسان شد

«محسن رفیق‌دوست»، فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس اسبق بنیاد مستضعفان و یکی از بنیان‌گذاران سپاه، درباره تحلیل اوضاع کنونی منطقه خاورمیانه و تشدید تنش‌های بین اسرائیل با ایران و گروه‌های مقاومت پرسیدیم که او نیز توضیح داد: در حال حاضر ایران از نظر دفاعی در بهترین شرایط قرار داد و حمله موشکی اخیر حتی یک صدم توان کشورمان هم نبود. مساحت سرزمین‌های اشغالی تنها حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع است و ایران توان شخم زدن اسرائیل را دارد، ولی با توجه به دستورالعمل‌های نظامی خودمان، زمانی که بخواهیم عملیاتی انجام دهیم، به صورت انتخابی عمل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: 

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در حمله موشکی اخیر، اسرائیل فقط توانست جلوی ۱۰ درصد موشک‌های ایران را بگیرد و موشک‌های ما به تمام اهداف تعیین‌شده، اصابت کرد؛ از جمله این که خبرهای متعددی به دست ما رسیده است که بین ۵ تا ۳۵ فروند جنگنده F35 اسرائیل از بین رفته است. البته خسارت‌هایی که بر اثر این حمله به رژیم صهیونیستی وارد شده، به مراتب بیشتر از چیزی است که خودشان اعلام می‌کنند. عملیات «وعده صادق ۲» بسیار به‌جا و به‌موقع بود و هم دل ملت ایران را شاد کرد و هم باعث خوشحالی صدها میلیون انسان در سراسر جهان شد.

همه گزینه‌ها حتی اعزام نیروی نظامی از ایران برای جنگ با اسرائیل روی میز نیروهای مسلح

رفیق‌دوست به تهاجم زمینی اخیر اسرائیل به جنوب لبنان نیز اشاره کرد و گفت: در این تهاجم، حتما پیروزی با حزب‌الله لبنان خواهد بود. شهید نصرالله اعلام کرده بود که اگر به صورت زمینی وارد خاک اسرائیل شویم، دیگر برنمی‌گردیم، جانشینان ایشان هم همین حرف را می‌زنند. اگرچه رهبر حزب‌الله به صورت ناجوانمردانه به شهادت رسیده است، ولی بدنه این جنبش، قوی‌تر و با اراده‌تر پاسخ محکمی به اسرائیل خواهد داد.

وزیر سپاه در دهه ۶۰ در پاسخ به این سوال که آیا امکان اعزام نیروی نظامی از ایران به لبنان نیز وجود دارد یا خیر گفت: همه گزینه‌ها حتی اعزام نیروی نظامی از ایران برای جنگ با اسرائیل روی میز نیروهای مسلح کشورمان قرار دارد. این امکان را داریم که به لبنان و جولان نیروی نظامی اعزام کنیم.

انفجار پیجرها ناشی از نفوذ دشمن در حزب‌الله بود

رفیق‌دوست در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که حادثه انفجار پیجرها ناشی از نفوذ دشمن در حزب‌الله بود، برای این که دیگر چنین حوادثی در گروه‌های مقاومت یا در خود ایران رخ ندهد، چه اقداماتی باید انجام شود، خاطرنشان کرد: انفجار پیجرها ناشی از نفوذ دشمن در حزب‌الله بود مسئولان ما هم باید مراقب باشند، خوشبختانه نیروهای امنیتی ما اقدامات لازم را برای مقابله با نفوذ انجام داده‌اند و خداوند هم لطف می‌کند تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

وی در ادامه گفت: مساله انفجار پیجرها به دلیل اشتباهی رخ داد که برخی افراد در حزب‌الله لبنان انجام داده بودند، ان‌شاءالله هرگز در ایران رخ نخواهد داد.

به اندازه ده ها سال جنگ با همه قدرت ها، نیروی ذخیره و سرباز داریم

رفیق‌دوست در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به صحبت های آیت الله خامنه ای در سال ۹۴ مبنی بر این که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، اظهار داشت: هم حضرت امام (ره) و هم حضرت آقا وعده نابودی اسرائیل را داده‌اند و اشتباهاتی که این روزها صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، مقدمه نابودی رژیم صهیونیستی است و با انجام این اشتباهات، خودشان زمان از بین رفتن خودشان را کوتاه می‌کنند.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران یادآور شد: ایران از لحاظ امکانات دفاعی به خودکفایی صد درصدی رسیده و تمام تجهیزات هوایی، دریایی و زمینی ما، ساخت نیروهای خودمان است. دشمن بداند که ایران قابل شکست دادن نیست، چون نظام ما الی ماشاءالله به اندازه ده ها سال جنگ با همه قدرت ها، نیروی ذخیره و سرباز دارد.

ایران برای جنگیدن، نیازی به کمک چین و روسیه ندارد

رفیق‌دوست همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در صورت حمله اسرائیل به ایران، چین و روسیه به عنوان متحدان کشورمان به ما کمک خواهند کرد یا خیر، گفت: اگر جنگی رخ بدهد، ما برای جنگیدن نیازی به دیگران نداریم و روی کمک هیچ‌کس حساب باز نکرده‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: ایران در جنگ روسیه با اوکراین بی‌طرف بوده است و با توجه به اطلاعاتی که بنده از سپاه و ارتش دارم، می‌دانم که اگر ایران وارد یک جنگ شود، خودمان از پس خودمان برمی‌آییم و نیازی به حمایت روسیه یا هیچ کشور دیگری نداریم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب