پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۷
نظرات: ۴
۱
-
سپاه دوباره معادلات را به هم ریخت

عملیات موشکی سپاه پاسداران صف شکنی کرده و بسیاری از معادلات در استمرار تجاوزهای نظامی دولت نتانیاهو را به هم ریخته است.

ابوالقاسم  قاسم‌زاده: 

۱ـ موشک باران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مراکز رژیم صهیونیستی، شوک بزرگی در صحنه خبری به ویژه بر «بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و «نتانیاهو» رئیس دولت اسرائیل وارد کرد؛ آن هم در حالی که کاخ سفید یک روز قبل برای اجرای عملیات سپاه پاسداران علیه اسرائیل هشدار داد که «ایران آماده انجام عملیات موشکی علیه اسرائیل است.» با انجام این عملیات سپاه پاسداران، بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که هرگونه پاسخ نظامی از سوی اسرائیل و با حمایت آمریکا فقط به گسترش سطح و عمق بحران کنونی خواهد انجامید که ابعاد آن را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

بحران کنونی نسل‌کشی اسرائیل در خاورمیانه، به ویژه در غزه و فلسطین اشغالی و در عراق و یمن و سوریه و لبنان نیز از نگاه افکار عمومی در بسیاری از کشورها محکوم است؛ زیرا استراتژی جنگی اسرائیل را که با ترور و ایجاد رعب و وحشت خود را پیروز میدان معرفی می‌کند، جامعه بین‌المللی نه تنها نمی‌پذیرد که علیه آن ایستاده است. اکنون هم در داخل اسرائیل و هم نزد افکار عمومی ملت‌های جهان، نتانیاهو تروریستی است که نمی‌جنگد؛ ترور می‌کند.

او فقط در نوار غزه تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر از مردان و زنان و کودکان و سالخوردگان را کشته است. نتانیاهو فاجعه بشری را رقم زده است. دبیر کل سازمان ملل نیز رسماً‌اعلام کرد که دولت اسرائیل ‌«قتل عام» و نسل‌کشی را ادامه می‌دهد.

۲ـ دولت‌های عربی منطقه بدون کمترین اقدام فقط نظاره‌گرند و دولت‌های مسلمان ترکیه و آذربایجان نیز در همین صف قرار گرفته‌اند. مردم مصر از سوی «ژنرال سیسی» سرکوب می‌شوند و امکان کمترین اعتراض را حتی به صورت لفظی ندارند. مصر را سالهاست که رژیم صهیونیستی در سیطره خود گرفته است. دولت‌های عربی در خلیج فارس نیز حتی از بیان یک اعتراض لفظی خودداری می‌کنند.

۳ـ در چنین فضایی، عملیات موشکی سپاه پاسداران صف شکنی کرده و بسیاری از معادلات در استمرار تجاوزهای نظامی دولت نتانیاهو را به هم ریخته است. برای همین است که از دیروز آمریکا و دولت‌های فرانسه، انگلیس، آلمان مدام از پذیرش آتش بس ۲۱ روزه خبر می‌دهند تا مگر به پذیرش توافق با حماس برسند. اما نتانیاهو در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا با ادامه جنگ به دنبال شکست دمکرات‌ها و نماینده نامزد انتخاباتی آنها، «خانم کاملا هریس» است.

«ترامپ» نیز مدام یک جمله را تکرار می‌کند، اگر من پیروز انتخابات شوم، جنگ در خاورمیانه پایان می‌پذیرد و آتش بس فوری اجرا می‌شود! به همین لحاظ برخی از تحلیلگران سیاسی در رسانه‌های غربی پیش ‌بینی می‌کنند، تهاجم و کشتار نتانیاهو تا نیمه آبان ماه آینده ادامه خواهد داشت. استراتژی سیاسی در بحران کنونی همچنان «مقاومت در برابر تجاوز» است و کاری که سپاه پاسداران با موشک باران سرزمین‌های اشغالی انجام داده است، ادامه استراتژی مقاومت و خط شکنی در سراسر خاورمیانه در برابر سلطه طلبی صهیونیستی اسرائیل با رهبری نتانیاهو است.
 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب