چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
نظرات: ۰
۰
-
خداکند عادت نکنیم؛ نگران فروپاشی هستم!

بنجیو نگران فروپاشی اطلاعاتی تولید شده توسط هوش مصنوعی نیست بلکه بیشتر نگرانی درباره آن قسمتی است که نیازی به اطلاعات هوش مصنوعی ندارید.

به گزارش اطلاعات آنلاین، یوشوا بنجیو در کنار چند محقق دیگر به عنوان پدرخوانده‌های هوش مصنوعی خوانده می‌شوند. او اعتقاد دارد تولیدات مصنوعی هوش مصنوعی آینده خطرناکی برای بشر رقم می‌زند. یوشوا بنجیو (Bengio) یکی از پراستنادترین محققان در زمینه هوش مصنوعی (AI) است. بنجیو که پیشگام در ایجاد شبکه‌های عصبی مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق است، به همراه یان لیکان، دانشمند ارشد هوش مصنوعی متا و جفری هینتون، محقق سابق هوش مصنوعی گوگل، جایزه تورینگ ۲۰۱۸ (معروف به نوبل محاسباتی) را برای کمک‌های کلیدی خود در این زمینه دریافت کردند.

با این حال بنجیو  که اغلب در کنار برندگان جایزه تورینگ به عنوان یکی از پدرخوانده های هوش مصنوعی از او یاد می شود، از سرعت توسعه و پذیرش فناوری خود آشفته است. او معتقد است که هوش مصنوعی می تواند به ساختار جامعه آسیب برساند و خطرات پیش بینی نشده ای را برای انسان به همراه دارد. او اکنون رئیس گزارش علمی بین‌المللی در مورد ایمنی هوش مصنوعی در سازمان ملل متحد است که پنل مشاوره این سازمان با حمایت بیش از ۳۰ کشور جهان است.

وی اعتقاد دارد نتایج تحقیقات شرکت‌های فناوری باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد و مادامی که چنین اجباری وجود نداشته باشد باید منتظر آینده مبهم هوش مصنوعی باشیم.

وی در مصاحبه‌ای گفت که نگران فروپاشی اطلاعاتی تولید شده توسط هوش مصنوعی نیست بلکه بیشتر نگرانی درباره آن قسمتی است که نیازی به اطلاعات هوش مصنوعی ندارید.

داده‌های مصنوعی تولید شده توسط هوش مصنوعی به تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند ولی نگرانی اصلی‌تر اینجاست که وقتی به این اطلاعات عادت کنیم کشیدن دوشاخه برق هوش مصنوعی دیگر سخت خواهد شد و حتی ممکن است کنترل خود را از دست بدهیم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب