شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
نظرات: ۲
۰
-
«طلاق خواب» میان همسران چیست و چه سود و ضرری دارد؟

برخی کارشناسان معتقدند پدیده «طلاق خواب» نه تنها بد نیست بلکه برای نجات دادن رابطه زن و شوهری خوب هم هست.

به گزارش اطلاعات آنلاین، مهم نیست چقدر به شریک زندگی خود اهمیت می‌دهید و چقدر از همراهی او لذت می‌برید، اما خوابیدن در یک تخت گاهی اوقات بیشتر از اینکه فایده داشته باشد باعث آسیب می‌شود.

از خروپف گرفته تا لگدپرانی و ورجه وورجه کردن و گرمازدگی، بسیاری از روابط زن و شوهری می‌توانند تحت تأثیر چیزهای خارج از کنترل ما قرار بگیرند.

اما یک راه حل شگفت انگیزی که اخیرا باب شده و محبوبیت پیدا کرده است تحت عنوان «طلاق خواب» مشهور شده است که از مزایا و معایب آن صحبت می‌شود.

مزایای طلاق خواب

کارشناسان از بهبود کیفیت خواب، کاهش کم خوابی، بهبود عملکرد در طول روز، استرس کمتر،بهبود سلامت جسمانی، افزایش سلامت روان، رنجش کمتر، زمان برای تامل شخصی، بهداشت خواب سالم‌تر، آزادی حرکت، پیشگیری از تعارضات، استقلال و بهبود رضایت در رابطه، به عنوان مزایای طلاق خواب نام می‌برند.

در مقابل، مخالفان از مضرات طلاق خواب شامل کاهش صمیمیت، افزایش هزینه مالی، بدتر شدن کیفیت خواب، امنیت پایین نام می‌برند.

در این میان ایده‌های دیگری نیز مطرح شده است از جمله خواب به سبک اسکاندیناوی است که در واقع یک تخت و دو رختخواب جدا از هم است که می‌تواند کمی از مشکلات را حل کند.

اگر مطمئن نیستید که شما و همسرتان باید متعهد به خوابیدن در تخت‌های جداگانه باشید، نگران نباشید: یکسری گزینه‌های جایگزین وجود دارد که می‌توانید ابتدا در نظر بگیرید. برای شروع، اگر خروپف مشکلی بین شما و همسرتان است، توصیه می‌کنیم به این موضوع بپردازید که آیا این یک مشکل پزشکی است یا خیر.

اگر خوابیدن در اتاق‌های مختلف ایده‌آل نیست، همیشه می‌توانید از وسایل کمک خواب برای جلوگیری از اختلالات استفاده کنید. ابزارهای تقویت کننده خواب مانند ماسک‌های چشم یا گوش گیر می‌توانند به جلوگیری از نور و صدا کمک کنند.

ممکن است متوجه شوید ایجاد تغییرات در برنامه خواب می‌تواند جایگزین بهتری برای طلاق خواب باشد. در صورت امکان، به شما و همسرتان توصیه می‌کنیم بهترین زمان را برای خوابیدن پیدا کنید تا از ایجاد مزاحمت برای یکدیگر جلوگیری کنید.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • نفرین IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
    پیامبر ص فرموده اند زنی که رختخوابش را از همسرش جدا اندازد تا صبح مورد لعن ونفرین است.

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی