چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
نظرات: ۰
۰
-
آهنگساز معروف: درحال ظرف شستن موسیقی‌ در ذهنم ساخته می‌شود +ویدئو

کارن همایونفر آهنگساز با حضور در برنامه با ضیا با اجرای علی ضیا درباره نحوه‌ی عجیب ساخت موسیقی‌اش صحبت کرد این فیلم در فضای مجازی منتشر شد و بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت.

کارن همایونفر متولد ۱ فروردین ۱۳۴۷ در تهران، موسیقدان برجسته ایران است.

او فارغ التحصیل موسیقی از مدرسه بیلکنت انگلستان و کنسرواتوار هاجد تپه ترکیه می باشد، عضو کانون آهنگسازان سینمای ایران و برنده ۳ سیمرغ جشنواره فجر است.

کارن از ۷ سالگی مشغول به یادگیری پیانو شد او تئوری موسیقی را نزد «فرمان بهبود» (نوازنده) فراگرفت و پس از پایان مقطع راهنمایی برای ادامه تحصیل به کشور انگلستان رفت و در مدرسه موسیقی بیلکنت مشغول شد.

بعد از تحصیلات اولیه در انگلستان به ترکیه رفت و در کنسرواتوار موسیقی دانشگاه حاجت تپه آنکارا به مدت دو سال تحصیلات خود را تکمیل کرد.

مدتی زیر نظر اساتید بنام ترکیه از جمله «کمال آروغلو» ، «انور طوفان» و «حیکمت شیمشک» اصول هارمونی و فرم را بصورت خصوصی یاد گرفت.

بعد از فارغ التحصیلی در خارج از کشور بلافاصله به ایران بازگشتم و مستقیم هم رفتم سربای ، در سربازی با آقای امین حیایی و سامان مقدم هم خدمتی بودم
یکبار بطور اتفاقی بر سر صحنه ای از فیلم «رد پای گرگ» به کارگردانی آقای کیمیایی حضور پیدا کردم و از همان جا حضور من در محیط سینما شکل گرفت.

کارن در سال ۱۳۷۳ وقتی ۲۶ ساله بود با ساخت موسیقی فیلم «اشک و لبخند» به کارگردانی شاپور قریب فعالیت حرفه ای را در ایران آغاز نمود
یکسال بعد در سال ۷۴ شروع به ساخت موسیقی سریال «دو پنجره» کرد.

کارن همایونفر سالهاست با خانم «راما دواچی» کارشناس ارشد حقوق و وکیل دادگستری ازدواج کرده که ثمره این زندگی دو دختر و یک پسر است.

پسرش «امیرماهان» در حال حاضر دانشجوی سال آخر حقوق و دخترانش «ماهور» و «ماهنوش» نوازندگان ویولنسل و ویولن و دانش آموخته دانشکده موسیقی هستند.

همایونفر برای اولین بار سال ۱۳۸۷ در ۴۰ سالگی برای موسیقی فیلم «زادبوم» به کارگردانی ابوالحسن داوودی سیمرغ گرفت.

دومین بار سال ۱۳۸۹ برای فیلم «جرم» و سومین بار در سال ۹۶ برای فیلم «به وقت شام» تعداد سیمرغ هایش را افزایش داد.

وی ۵ تندیس زرین جشن سینمای ایران و ۱ تندیس جشن منتقدان سینمای ایران را هم در کارنامه خود دارد.


 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب