سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۵
نظرات: ۰
۰
-
این سینما توانایی ارتباط با نسل جدید را ندارد

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور گفت:یکی از مشکلات سینمای ایران ساخت فیلم‌هایی است که بنا به دلایلی قادر به برقراری ارتباط با نسل امروز نیستند.

اطلاعات نوشت:محمد خزاعی در سومین جشن مهر سینمای ایران در گیلان همزمان با دیگر استان‌های کشور و همچنین آیین تجلیل از منتخبان سینمایی این استان در تالار مرکزی رشت، افزود: دستیابی به زبان مشترک با مخاطب، هنری است که باید در ساخت فیلم  های جدید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا ، وی فضای سینمایی کشور را مناسب دانست و اظهار داشت: در فضای کنونی شرایط اقتصاد سینمای ایران بسیار خوب است و امیدوارم اهتمام جدید برای ساخت فیلم های خوب در همه ژانرها اعم از کودک و نوجوان، تاریخی، فانتزی، انقلاب، دفاع مقدس و فیلم های دینی و مذهبی  انجام و آثاری تولید شود که با نسل جدید ارتباط برقرار کند.

خزاعی در ادامه تاکید کرد: نگاه جدی به استان‌ها از جشنواره فیلم فجر پارسال آغاز شد و برای نخستین بار ۶فیلمساز استانی در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند و شعاری که در ابتدای دولت سیزدهم مبنی بر توجه ویژه به شهرستان ها، رفع فضای پدرخواندگی و ارتباط خاص بین گروها داده شد، اکنون ۳۰درصد تحقق یافته است.

وی ادامه داد: در برنامه‌های ۱۴۰۳سازمان سینمایی کشور توجه ویژه به استان‌ها و جوانان مورد تاکید قرار گرفت و برای پرداخت ۷۰میلیارد ریال کمک درزمینه حمایت از فیلم های استانی برای ۱۰فیلم در موسسه فارابی برنامه ریزی شد که امیدواریم این برنامه در دولت جدید اجرایی شود.

 رئیس سازمان سینمایی کشور اظهارداشت: از میان 1000 فیلمساز که در کشور برای اخذ درخواست مجوز فیلمسازی اقدام کردند آثار ۱۲۶کارگردان گزینش و انتخاب شد که ۷۵درصد از این کارگردانان از استان های مختلف هستند.

خزاعی تاکید کرد : در دولت سیزدهم در حوزه زیر ساخت برخی از دفاتر سینمای جوان تجهیز و برای بعضی دیگر با حمایت مسئولان استانی دفتر خریداری شد. اگر امکانات به طورعادلانه در کشور توزیع شود همه هنرمندان این سرزمین می توانند از امکانات این حوزه بهره مند شوند و عمده مشکلات ما در این بخش رفع خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در حوزه فیلم های کوتاه هم هیات انتخاب جشنواره بین  المللی فیلم کوتاه آثار قابل اعتنایی را انتخاب کرده است و بزودی نسلی نو، متفکر و اندیشمند در سینمای ایران ظهور می کند که در میادین بین المللی می درخشد.

خزاعی در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: قول داده بودیم که فضای رانت شکسته شود و فرصت ویژه‌ای برای شهرستان‌ها قائل شویم تا جدا از سختگیری‌های مرکز به فعالیت خود ادامه دهند و امروز به این وعده جامه عمل پوشاندیم و امید است این شرایط با نگاه ویژه‌تری در دولت جدید ادامه یابد.

رشد ۶۷درصدی ایجاد سالن‌ سینمایی

وی همچنین از رشد ۶۷درصدی ایجاد سالن‌ها و توسعه زیرساخت‌های سینمایی در استان گیلان خبر داد و گفت: این استان در ابتدای دولت سیزدهم ۹سالن سینمایی فعال داشت که اکنون به ۱۵مورد افزایش یافته است.

خزاعی با ابراز رضایت از روند روبه رشد زیرساخت های سینمایی این خطه گفت: 3 سالن در مجموعه پردیس سینمایی آرش مال واقع در منطقه آزاد بندر انزلی بهره برداری می شود و بزودی 4 سالن سینمایی دیگر هم در این استان افتتاح می شود. بنا به این گزارش در جشن مهر سینمای ایران که همزمان با سراسر کشور در استان گیلان برگزار شد از ۳۰هنرمند سینمایی پیشکسوت گیلانی و امام جمعه شهرستان رودبار به دلیل حمایت از سینما تجلیل شد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب