جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
نظرات: ۰
۰
-
دولت رئیسی صدای خبرگزاری فارس را هم درآورد

در حالی که بر اساس قانون به تاکسی‌های برقی باید یارانه دولتی داده شود، رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران می‌گوید هنوز این امر محقق نشده است.

فارس نوشت: رانندگان تاکسی‌های برقی به دلیل عدم پرداخت یارانه ۴۰۰ میلیونی دولت، معترض و مقابل شورا و سازمان تاکسیرانی تجمع کردند. قرار بود دولت به تاکسی‌های برقی که قیمت آن یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است، یارانه سوخت دهد اما رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران می‌گوید که این یارانه هنوز پرداخت نشده و «رانندگان تاکسی معترض هستند.»

از ۸۰ هزار تاکسی فعال در تهران نیمی فرسوده و از رده خارج است. شهرداری تهران سال گذشته برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قراردادی با چینی‌ها بست و قرار است تا پایان سال جاری از هر ۳ تاکسی فرسوده پایتخت یکی نوسازی شود.برای خرید تاکسی‌های چینی به گفته عضو شورای شهر تهران محمد آقامیری، ۹۰۰ میلیون تومان وام و تسهیلات از سوی شهرداری و خودروساز در نظر گرفته شده و آورده تاکسیران ۴۰۰ میلیون تومان است اما رئیس کمسیون حمل‌ونقل شورا جعفر تشکری هاشمی معتقد است که بااین‌همه قسط رانندگان تمایلی به نوسازی ندارند.

علاوه بر عدم پرداخت یارانه برای تاکسی‌های برقی، دولت هنوز به تعهدات خود در بخش واگن‌های مترو و اتوبوس هم به‌درستی عمل‌نکرده است.

کارشناس سوخت رضا یاراحمدی می‌گوید که تاکسی‌های برقی باید بر اساس قانون ابتدا در سطح شهر پیمایش کرده و بعد از آن بررسی میزان صرفه‌جویی به آنها یارانه داده شود. در مقابل کارشناس شهری احمدنوری با بیان اینکه کرایه تاکسی‌های برقی فقط ۵۰ درصد گران‌تر از تاکسی‌های فرسوده است و رانندگان از پس هزینه‌ها بر نمی‌آیند، می‌گوید که با کمک دولت قیمت خودرو کاهش و شرایط خرید آسان‌تر می‌شود.

دولت پس از تصویب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و پیش‌بینی بودجه حمایتی در جهت افزایش استفاده از خودروهای برقی توسط مردم و ورود این‌خودروها توسط سرمایه‌گذاران و متولیان مدیریت شهری با تصویب مصوبه‌ای در سال ۱۴۰۱ شورای اقتصاد وزارت نفت را به‌عنوان متولی اصلی بازپرداخت منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت تعیین کرد. به گفته کارشناسان دولت با تحقق این ماده، می‌تواند با نوسازی، به کاهش آلودگی هوا که سالانه جان ۴ هزار تهرانی را به گفته مسئولان وزارت بهداشت می‌گیرد، کمک کند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب