جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
نظرات: ۰
۰
-
جولان مرسدس‌بنز و تویوتا و تسلا در پایتخت خودروهای کلاسیک جهان +تصاویر

هاوانا، هم پایتخت کوباست و هم پایتخت خودروهای کلاسیک که این روزها در حال پوست اندازی بوده و خودروهای مدرن بنز و تسلا را جولان می‌دهند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، خودروهای سطح بالا و مدرن در هاوانا ظاهر شده‌اند، شهری که تصویر آن به طور پیچیده‌ای با سدان‌های کلاسیک آمریکایی و لاداهای دوران شوروی که در خیابان‌های آن تردد می‌کنند، پیوند خورده و توریستها با خودروهای قدیمی عکس می‌گیرند و جاذبه توریستی خاصی دارند.

این هجوم علی‌رغم بحران اقتصادی شدید در جزیره کمونیستی رخ می‌دهد، جایی که میانگین دستمزد ماهانه ۴۲ دلار است و سیستم حمل‌ونقل عمومی به دلیل کمبود قطعات و سوخت فلج شده‌ است. واقعیت این است که تعداد کمی هستند که می‌توانند ماشین بخرند و هرگز به یک ماشین جدید اهمیت نمی‌دهند.

جولان مرسدس‌بنز و تویوتا و تسلا در پایتخت خودروهای کلاسیک جهان +تصاویر

اما برای شرکت‌های خصوصی که تنها از سال ۲۰۲۱ در کوبا مجاز شدند، دولت سال گذشته محدودیت‌های واردات خودروهای خارجی را که قبلاً مشمول مالیات و عوارض گمرکی گزافی بودند، کاهش داد.

جولیو آلوارز ۵۶ ساله، مالک یک شرکت حمل و نقل توریستی که خود اخیراً یک شاسی بلند چینی با نام تجاری دانگ فنگ خریداری کرده است، می‌گوید: "کوبا برای دستیابی به اهداف زیست محیطی به خودروهای جدید نیاز دارد. این باید اکنون انجام شود."

ماشین مشکی جدید و شیک وی به ۱۵ شورلت قدیمی اما رنگارنگ آلوارز در گاراژ خود پیوست --- شامل یک بل ایر ۱۹۵۵ و یک ون ۱۹۳۸، میراث‌های ارزشمندی که به گونه‌ای می‌درخشند که گویی تازه کارخانه را ترک کرده‌اند.

جولان مرسدس‌بنز و تویوتا و تسلا در پایتخت خودروهای کلاسیک جهان +تصاویر

بر اساس گزارش شورای تجارت و اقتصاد ایالات متحده و کوبا، ۳۵ میلیون دلار خودرو از ایالات متحده در نیمه اول سال جاری وارد شده است که سه برابر بیشتر از کل سال ۲۰۲۳ بوده است.

انتظار می رود این رقم در حالی افزایش یابد که دولت هاوانا در اواخر سال جاری قانونی را تصویب کند که واردات خودروهای خارجی را نیز برای افراد آسان‌تر می‌کند.

ده‌ها هزار خودروی قدیمی - گازسوزهای قدیمی‌تر از ساکنان متوسط ​​- هنوز در کوبا تردد می‌کنند، جایی که بسیاری از آنها به عنوان مکانیک با روشن نگه داشتن موتورهای قدیمی امرار معاش می‌کنند.

سدان‌های آمریکایی، که بسیاری از آنها شورلت هستند، اغلب به عنوان تاکسی و گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرند - بخش عمده‌ای از جاذبه برای بازدیدکنندگانی که از آنها عکس می‌گیرند و کارت پستال‌هایی با تصویر رنگارنگ آنها می‌خرند.

فراگیرترین گروه خودروها مربوط به دوران شوروی است - عمدتاً از برندهای لادا و مسکویچ.

جولان مرسدس‌بنز و تویوتا و تسلا در پایتخت خودروهای کلاسیک جهان +تصاویر

اما در ۱۸ ماه گذشته، کوبایی‌ها - به‌ویژه در هاوانا - شاهد هجوم ناگهانی خودروهای شاسی‌بلند و کامیون‌های پیکاپ از ژاپن، کره جنوبی، چین و ایالات متحده بوده‌اند.

این کشور ۱۰ میلیون نفری دارای مجموع ناوگان خودرویی حدود ۶۰۰ هزار خودرو است.

ادواردو رودریگز وزیر حمل و نقل اخیرا در تلویزیون عمومی توضیح داد که یک کوبایی که می‌خواهد خودرویی به ارزش ۱۰ هزار دلار وارد کند باید ۵۰ هزار دلار به دلیل مالیات و عوارض بپردازد.

قانون جدید که قرار است از ماه اکتبر تصویب شود، این هزینه را به ۱۵۹۰۰ دلار کاهش می‌دهد.

این رقم اگرچه ارزان‌تر از قبل است اما هنوز هم فراتر از دسترس بیشتر مردم خواهد بود.

یک کوبایی که دستمزد متوسط ​​را دریافت می‌کند باید ۳۱ سال پس انداز کند تا خودرویی با این قیمت بخرد.

جولان مرسدس‌بنز و تویوتا و تسلا در پایتخت خودروهای کلاسیک جهان +تصاویر

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب