پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
نظرات: ۰
۰
-
تاریخ بارش شدید باران و توفان در چند استان مشخص شد

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ روز جمعه ۲۳ شهریور برای استان‌های گلستان، نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، شمال زنجان و ارتفاعات استان‌های مازندران، سمنان، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

فعالیت این سامانه بارشی روز شنبه ۲۴ شهریور برای استان‌های مازندران، گلستان، شرق گیلان، شمال سمنان، شمال و شرق تهران، شمال و غرب خراسان شمالی و ارتفاعات البرز و روز یکشنبه ۲۵ شهریور برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شرقی گیلان و شمال استان‌های خراسان رضوی، سمنان، تهران و البرز پیش‌بینی می‌شود.

از اثرات این مخاطره می‌توان به طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری روان‌آب و سیلاب، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی اشاره کرد.

پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از اسکان و بر پایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی توصیه می‌شود.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ جوی اثرات منفی به دنبال داشته و خسارت‌های احتمالی را سبب می‌شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب