چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
نظرات: ۱
۰
-
عزای عمومی در گیلان اعلام شد

درپی درگذشت آیت الله محفوظی فردا پنجشنبه ۲۲ شهریور در گیلان عزای عمومی اعلام شد.

ایرنا نوشت: استاندار و نماینده ولی فقیه در گیلان در پیامی رحلت آیت الله عباس محفوظی را تسلیت گفته و فردا پنجشنبه را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

آیت الله فلاحتی و اسدالله عباسی روز چهارشنبه با صدور پیامی، درگذشت آیت الله عباس محفوظی، مرجع تقلید گیلانی و از شاگردان و همراهان نهضت حضرت امام راحل (ره) را تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ" ؛ خبر ارتحال عالم ربانی، یار دیرین حضرت امام خمینی (ره)، مرجع تقلید گیلانی و از اساتید حوزه علمیه قم، حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

آنان افزودند: آن مرد بزرگ و الهی سراسر عمر با عزت و پربرکت خود را در مسیر روشن اعتلای اسلام و آموزه‌ها و ارزش‌های آن و اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار بست و سرمنشاء ثمرات ارزشمند و برکات فراموش نشدنی بود که تجلی آن در تربیت شاگردان فراوان نمود عینی دارد.

در این پیام آمده است: اینجانبان این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، ملت شریف ایران و به ویژه مردم شریف گیلان، جامعه علمی کشور، بیت معظم و شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض نموده و فردا پنجشنبه ۲۲ شهریور را در استان گیلان عزای عمومی اعلام کرده و برای روح ملکوتی آن عالم ربانی رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسالت می‌نماییم.

آیت الله محفوظی در سال‌ ۱۳۰۷ هجری‌ شمسی در یکی‌ از روستاهای‌ شهرستان‌ رودسر و در میان‌ خانواده‌ای‌ مذهبی‌ به دنیا آمده بود و طی سال های گذشته بعنوان یکی از اساتید دروس خارج حوزه علمیه قم به تربیت طلاب اشتغال داشت.

آن مرحوم در نجف اشرف نزد آیات عظام حلی و شاهرودی کسب فیض نمود و در قم از دروس بزرگانی چون آیات عظام بروجردی، امام خمینی و گلپایگانی و همچنین مرحوم داماد و حجت و علامه طباطبایی، علاوه بر جدیت در درس و بحث و تألیفات، اقدامات شایسته‌ای در امور خیر نظیر تأسیس دانشگاه ، مرکز معلولین ، مدارس علمیه و دستگیری از نیازمندان انجام داد.

آیت الله محفوظی از ابتدای نهضت اسلامی در مبارزات علیه رژیم پهلوی حضور داشت و بارها دستگیر ، زندان و تبعید شده‌ بود.

مراسم تشییع پیکر پاک آیت‌الله العظمی شیخ عباس محفوظی فردا ساعت ۱۰ صبح از مسجد امام حسن عسکری به طرف حرم مطهر حضرت معصومه و مراسم ختم فردا شب پس از نماز مغرب و عشا مسجد اعظم برگزار می‌شود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب