سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۱
نظرات: ۰
۰
-
طوفانی که آمریکا را با خود می‌برد

توماس فریدمن تحلیلگر ارشد آمریکایی در یادداشتی در نیویورک تایمز نوشت: جامعه آمریکا در حال حاضر در یک «طوفان بی‌پایان» از خشم اخلاقی و اطلاعات نادرست قرار دارد و لنگرگاههایش را از دست داده است.

توماس فریدمن مشاور ارشد دموکرات‌ها در دولت اوباما در یادداشتی با عنوان «چگونه ما به عنوان یک جامعه، لنگرهایمان را از دست داده ایم» بر ضرورت احیای ارزش‌های مشترک و نهادهای قابل اعتماد برای ایجاد جامعه‌ای سالم و باثبات تاکید کرد و نوشت: آمریکا در حال حاضر با فقدان هنجارهای اجتماعی و نهادهای قابل اعتماد مواجه است. 

فریدمن به پرونده‌های قضایی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اشاره کرد و نوشت: بی‌اعتنایی او به رسوایی‌های اخلاقی، نشانه‌ای از این است که دیگر رسوایی باعث شرمندگی یا کناره‌گیری افراد از قدرت نمی‌شود. 

وی نوشت: جامعه سالم به لنگرگاههایی مانند احساس شرم، مسئولیت‌پذیری، گفتمان مدنی و احترام متقابل نیاز دارد. این لنگرگاه‌ها از افراط‌گرایی سیاسی جلوگیری کرده و به برقراری اعتماد در جامعه کمک می‌کنند.

به نوشته فریدمن، نبود این لنگرگاه‌های اجتماعی به افزایش افراط‌گرایی سیاسی، کاهش اعتماد به نهادهای اجتماعی، تضعیف گفتمان مدنی و آسیب‌پذیری بیشتر در برابر اطلاعات غلط و تبلیغات می انجامد.

این نویسنده آمریکایی با اشاره به تضعیف جایگاه نهاد دین و نهادهای اجتماعی مانند دانشگاه‌ها، رسانه‌های محلی تاکید کرد که نفوذ شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جناحی، باعث ایجاد شکاف و قطبی شدن جامعه آمریکا شده است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب