شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
نظرات: ۱
۰
-

سازمان هواشناسی برای برخی از استان‌های کشور هشدار زرد صادر کرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی در ۱۲ استان از جمله تهران طی امروز (شنبه، ۱۷ شهریور) تا روز دوشنبه (۱۹ شهریور) خبر داد.

اطلاعیه سازمان هواشناسی به‌شرح زیر است؛

هشدار فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۷

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۹

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۷: شمال شرق آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران و البرز، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب و جنوب کرمان، شرق و شمال و غرب هرمزگان و شرق و جنوب فارس.

بیشتر بخوانید:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۸: شرق گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران و البرز، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و جنوب غرب کرمان.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۹: ارتفاعات استان‌های مازندران و تهران، شمال هرمزگان و جنوب غرب کرمان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات.

توصیه: عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع و انتقال محصولات برداشت‌شده به مکان‌های مسقف.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب