شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
نظرات: ۰
۰
-
بازی‌های رایانه‌ای چه تاثیری بر سلامت روان می‌گذارد؟

یک مطالعه علمی اخیر نشان داد که انجام بازی‌های رایانه‌ای سلامت روان را بهبود می‌بخشد و نادرست بودن باورهای قبلی در این زمینه را تأیید می‌کند که از مخالفان و منتقدان بازی‌های رایانه‌ای می‌خواهد در موضع خود تجدید نظر کنند.

مجله فن‌آوری نوشت: این مطالعه علمی که در ژاپن انجام شد، نشان داد که انجام بازی‌ها، به‌ویژه در دستگاه‌های نینتندو سوییچ و پلی‌استیشن 2، اثرات منفی ذهنی طولانی‌مدت ماندن در خانه در طول همه‌گیری ویروس جدید کرونا (کووید 19) را کاهش می‌دهد و نشان می‌دهد که این امر انحرافات در رشد اجتماعی و آموزشی کودکان و نوجوانان در آن دوره را کاهش می‌دهد.

در این مطالعه که در مجله Nature Human Behavior منتشر شد، محققان گفتند که آنها دریافتند که «داشتن یک دستگاه بازی، همراه با افزایش بازی، وضعیت روانی را بهبود می‌بخشد».

آنها در نتایج این مطالعه که شامل حدود 100000 نفر بین 10 تا 69 سال بود، اضافه کردند که "مالکیت یک دستگاه بازی فشار روانی را کاهش می دهد" و خاطرنشان کردند که منجر به بهبود سطح رضایت از زندگی می شود.

در این مطالعه که چندین موسسه در آن شرکت کردند، از جمله مرکز Ritsumaikan برای مطالعات بازی در دانشگاه Ritsumaikan و مرکز تحقیقات رشد ذهنی کودکان در دانشکده پزشکی دانشگاه Hamamatsu، محققان خاطرنشان کردند که بازی‌های ویدیویی «به دلیل سلامت بحث‌برانگیز با شک و تردید فزاینده عمومی تصمیمات سیاستی، مانند جدیدترین تصمیمات سازمان جهانی بهداشت در رابطه با به اصطلاح اختلال بازی روبرو هستند.

آنها اظهار داشتند که در همان زمان، انجام بازی های ویدیویی با کاهش آمادگی جسمانی و مشکلات شنوایی مرتبط است، زیرا بازی بیش از حد منجر به نشستن ساعت های زیادی جلوی صفحه نمایش، اغلب با هدفون، و افزایش حجم صدا می شود.

آنها اشاره کردند که نگرانی های دیگری در رابطه با نحوه بازی کودکان در بازی های آنلاین وجود دارد، که ممکن است در معرض اعمال خطرناک علیه آنها توسط بزرگسالانی که برای آنها غریبه هستند، قرار بگیرند.

شایان ذکر است که چند دهه است که عبارت «کنسول بازی را زمین بگذارید و تکالیف خود را انجام دهید» بر زبان والدین در اکثر خانه‌ها تکرار می‌شود، زیرا کنسول‌های بازی ویدیویی مانند آتاری و کومودور 64 ظاهر شدند.

اگرچه بازی‌های ویدیویی مدت‌ها به عنوان وسیله‌ای برای حواس‌پرتی، حتی در شکل گرافیکی قدیمی‌شان، رد شده‌اند، اخیراً به دلیل محتوای گاه اعتیادآور و خشونت‌آمیزشان مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب