جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
نظرات: ۰
۰
-
این ستارگان هالیوود هم درباره جنگ بیانیه دادند! +عکس

ستارگان هالیوود از ایالات متحده خواستند تا به فروش تسلیحات به اسرائیل پایان دهد.


به گزارش اطلاعات آنلاین، گروه موسوم به Artists4Ceasefire که برای پایان دادن به جنگ در غزه تلاش می‌کند و نشان سنجاق آن توسط چندین شرکت کننده در مراسم امسال اسکار به سینه زده شد، در ابتکاری جدید، خواستار توقف فروش اسلحه به اسرائیل شد.


این کمپین از طریق مشارکت با هنرمند معروف «شپرد فیری» و چندین سازمان بشردوستانه از جمله آکسفام آمریکا، اکشن اید آمریکا و سازمان «اتحاد کودکان درگیر در جنگ» انجام گرفته و هدفش به دست گرفتن ابتکار عمل برای توقف فروش غیرقانونی تسلیحات به اسرائیل در بحبوحه نسل کشی در غزه است.


این فراخوان با پیام «هم اکنون آتش بس، توقف ارسال تسلیحات، نجات زندگی‌ها»آغاز شده و تاکید دارد «انتقال تسلیحات ناقض قوانین ایالات متحده و قوانین بین‌المللی» است.


در این فراخوان همچنین تاکید شده است که قوانین مذکور بیان می‌کنند که تهیه یا استفاده از سلاح برای نقض حقوق بشر از جمله حمله به مدارس و بیمارستان‌ها، محدود کردن کمک‌های بشردوستانه و کشتن کودکان، غیر قانونی است.

این ستارگان هالیوود هم درباره جنگ بیانیه دادند! +عکس
برای همراهی با این کمپین، فیری یک اثر هنری جدید را ارائه کرده است که شامل یک کبوتر صلح است که سیم خاردار را در منقار خود نگه داشته است، تصویری که به گفته او "حامل پیام انسانیت است تا به ویرانی و نابودی پایان دهیم. "


مارک روفالو، ماهرشالا علی، سینتیا نیکسون و ایلانا گلیزر از جمله اعضای گروه Artists4 Ceasefire هستند که برای تلاش جدید صحبت کرده‌اند. فراخوان جدید بخشی از آن چیزی است که Artists4Ceasefire می‌گوید حمایت مداوم آن برای آتش‌بس فوری و دائمی، بازگشت امن همه گروگان‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه است، فراخوانی که برای اولین بار سال گذشته از طریق نامه‌ای سرگشاده به بایدن صادر شد.

روفالو که مدت‌ها مدافع حقوق فلسطین بوده و درباره آن صحبت کرده، در این باره گفت: «تقاضای ما ساده است - رهبران منتخب ما باید قوانین بشردوستانه موجود ایالات متحده و بین‌المللی را که استفاده از کمک نظامی برای ارتکاب «نقض شدید حقوق بشر» را ممنوع می‌کند، در برابر تجاوزات نظامی اسرائیل اجرا کنند.


نیکسون هم گفت: «کلمات بدون عمل، به رنج غیرقابل تحمل مادران، پدران و فرزندان فلسطینی و اسرائیلی پایان نخواهد داد. دیگر بس است. درخواست جهانی برای آتش‌بس دائمی - که در داخل توسط اکثریت قاطع آمریکایی‌ها حمایت می‌شود - باید پاسخ داده شود.

اسکات پل، معاون مدیر صلح و امنیت آکسفام آمریکا هم تاکید کرد: بحران انسانی در غزه هر روز وخیم‌تر می‌شود، که به دلیل ارائه سلاح‌های به ظاهر بی‌حدود از سوی ایالات متحده به اسرائیل تقویت می‌شود. ایالات متحده باید فروش تسلیحات مرگبار به اسرائیل را برخلاف قوانین و سیاست خود متوقف کند.

گلیزر هم گفت روشی که ایالات متحده از طریق آن «قوانین بین‌المللی» را در مورد فروش تسلیحات به اسرائیل نقض می‌کند،  باعث می‌شود تا یهودیان امنیت کمتری داشته باشند و به افزایش جهانی یهودی‌ستیزی کمک می‌کند.

این ستارگان هالیوود هم درباره جنگ بیانیه دادند! +عکس

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب