چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
نظرات: ۰
۰
-

پیش بینی قیمت دلار برای فردا پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

تجارت‌نیوز نوشت: قیمت دلار در هفته دوم شهریور به کریدور ششم ورود کرد و در این منطقه ماند. به این ترتیب اسکناس دلار طی سه روز معاملاتی هفته جاری در پله‌های ابتدایی کریدور ششم معامله شده است. با وجود اینکه انتظار می‌رفت در هفته نیمه تعطیل جاری دلار در کانال پایانی کریدور ششم تثبیت شود، اما رشد تقاضا اسکناس دلار را در کریدور بالاتر قرار داد.

 معامله‌گران روند بازار و نوسانات دو سه هزار تومانی قیمت دلار را طبیعی می‌دانند و معتقدند دلار در روند رنج قرار دارد.

امید به آتش‌بس از دست رفت؟

گفتنی است موضوع تنش در منطقه خاورمیانه قرار بود با مذاکرات آتش‌بس میان اسرائیل و حماس به آرامش منتهی شود، اما یکی از مسئولان عالی رتبه جنبش حماس، وزارت امور خارجه ترکیه را در جریان آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌ بس در غزه قرار داده است. وی به فشارهای طرف آمریکایی بر حماس بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های میدانی اشاره کرده و افزوده است که مذاکرات بر سه محور اصلی گذرگاه فیلادلفیا، مرز رفح و تبادل اسرا استوار هستند.

این مقام حماس همچنین تایید کرده که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند، در صورت عدم دستیابی به یک توافق، طی دو هفته آتی، واشنگتن میز مذاکرات را ترک خواهد کرد.

پیش بینی قیمت دلار

به نظر می‌رسد در موضوع کاهش تنش در منطقه با رویکرد آتش‌بس، فعلا باید در انتظار ادامه مذاکرات ماند و نمی‌توان امید داشت این موضوع اثر چندانی بر کاهش قیمت دلار داشته باشد.

در این میان، برخی از کارشناسان اقتصادی ارزش ذاتی دلار را کانال دوم از کریدور هفتم می‌دانند و معتقدند کف قیمت واقعی دلار بیشتر از ۲۰ درصد از ارزش ذاتی، گپ منفی نمی‌گیرد. به این ترتیب آنها کانال هشتم از کریدور پنجم را کف قیمت دلار در نظر می‌گیرند.

تحلیلگران بازار ارز می‌گویند با نزدیک شدن به پایان شهریور معمولا تقاضا برای دلار تقویت می‌شود، اما می‌توان امید داشت با کاهش ریسک‌های سیستماتیک و کاهش درگیری ایران و اسرائیل تقاضای سرمایه‌گذاری برای دلار تا حدودی کم شود و دلار در منطقه قیمتی فعلی تثبیت شود. در چنین شرایطی آنها سقف قیمت اسکناس دلار را نیمه کریدور ششم در نظر می‌گیرند.

 به نظر می‌رسد در هفته آینده اگر اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد قیمت دلار در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت.

قیمت تتر با دلار تراز شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه با رشد ۲۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۲۹۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر در لحظه نگارش این گزارش در سطح ۶۰ هزار و ۱۰۰ تومانی قرار گرفته است.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و ۳۱۰ تومانی معامله شد و رشد ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۹۸۰ تومانی ایستاد و رشد ۳۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز سه‌شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۳۳۱ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۵۹۲ تومانی عرضه شد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب