۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 62372

ماسک، میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس، از زمان اعلام حمایت از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به انتقاد از کامالا هریس، رقیب دموکرات او، پرداخته است.

ماسک با روش‌های جنجالی خود و با استفاده از پلتفرم ایکس که میلیون‌ها دنبال‌کننده در سراسر جهان دارد، بحث‌ها و درگیری‌های زیادی را به راه انداخته است.

در جدیدترین انتقادات خود، ماسک تصویری از کامالا هریس با لباس قرمز و کلاه با نشان کمونیسم که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است، منتشر کرد و بالای آن نوشت: «کامالا از روز اول قول داده است که یک دیکتاتور کمونیست باشد. آیا باور می‌کنید که او این لباس را می‌پوشد؟»

ایلان ماسک به کامالا هریس حمله کرد +عکس

این اقدام ماسک با واکنش‌های شدید حامیان هریس مواجه شد. برخی از آنها نیز با انتشار تصویری از ماسک در «لباس نازی» به او پاسخ دادند.

عده‌ای دیگر از منتقدان معتقدند که این اتهامات نادرست بسیار خطرناک هستند، به ویژه که از سوی مالک یکی از بزرگترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود. برخی دیگر نیز از ماسک خواسته‌اند که مسئولیت بیشتری از خود نشان دهد و به تنش‌ها دامن نزند.

در این میان، تعدادی از طرفداران ماسک از او حمایت کرده و مواضع او را تأیید و ادعا کرده‌اند که هریس یک برنامه سوسیالیستی را پیش می‌برد.

با گذشت بیش از یک هفته از اعلام رسمی نامزدی هریس از سوی حزب دموکرات، جنگ‌های شدیدی بین حامیان نامزدهای مختلف، به ویژه در شبکه اجتماعی ایکس، رخ داده است.

ماسک نیز با انتقاد از دموکرات‌ها و متهم کردن آنها به وارد کردن شهروندان غیرآمریکایی برای رأی دادن و تسهیل ورود مهاجران غیرقانونی به کشور، تمام وزن خود را برای حمایت از جمهوری‌خواهان به کار گرفته است.

در همین حال، مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH) اعلام کرده است که چندین پست منتشر شده توسط ماسک از ژانویه گذشته درباره انتخابات آمریکا، که توسط میلیون‌ها آمریکایی به اشتراک گذاشته شده‌اند، به عنوان نادرست یا گمراه‌کننده طبقه‌بندی شده‌اند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha